PROVIEW Leaks detection

Call now: 072-393-6644

 איתור נזילות | צילום קווי ביוב | צילום תרמי | צילום רובוטי- PROVIEW

נזילה בתקרה

נזילה בתקרה

לא פעם שמענו על תקריות מצערות כגון קריסת גג הבית מה שגרם לחבלות גם בקרב הדיירים בבניין המגורים. זו הסיבה שיש לבדוק היטב את יציבות הגג לפני שמתחילים לאתר נזילה בתקרה. איש מקצוע ידע לחזק את הגג לפני שיתחיל לאתר ולפתור את בעיית נזילה בתקרה יש למרוח שכבת זפת או כל חומר איטום מתאים אחר. לרוב נזילה בתקרה מתחילה בחורף בגלל הגשמים שנאגרים על הגג בשל איטום לקוי אך לפני הכול יש להיפטר מהמים לייבש את אזור הגג ולהתחיל בתיקון הנכון מה שימנע נזילות  שיחלחלו למבנה ויגרמו בו לנזקים בלתי הפיכים ריחות של טחב ועובש ומראות לא נעימים של עובש וכתמים כהים באזור הקירות והתקרה. תקרות שהתנפחו יגרמו להתפוררות של רצפות הבית שהיא תופעה לא נעימה כלל ואינה בריאותית בעליל. ניתן יהיה לבצע טיפול מונע התנפחות בתקרה ולא להמתין עד שתהיה נזילה בתקרה. יש לוודא תחילה כי לא מדובר בנזילה הנגרמת מהדירה שלכם ולבדוק בדירת השכן הנמצאת מעליכם אם אצלו קיימת הנזילה עצמה. יש לטפל בנזילה באופן יעיל.

 

טיפול בכל הקשור אל נזילה בתקרה, כאשר הנזילה מגיעה מהדירה העליונה מצריך עבודה מקצועית אשר  כוללת הסרת הריצוף של הדירה העליונה על מנת לאתר את מקור הנזילה. יש לבצע בדיקות מקיפות ולבדוק כי אין מדובר בנזילה אשר נובעת מרכוש משותף. איטום גג אשר לא בוצע באופן מקצועי יגרום לבעיה של דליפה או נזילה שעשויה לחלחל לקירות הדירות הנמצאות בבניין המגורים. יש לטפל מיד בבעיה היות ולא מדובר רק בנזק לדירתכם שאולי היא בקומה האחרונה בבניין כי אם לשאר הדירות שיגרם להן נזק שיש לטפל בו במהרה. לפעמים גם נזילה מדוד השמש יכולה להיות הגורם של נזילה בתקרה ויש לבדוק את כל ההיבטים עד שמחליטים לבסוף לאחר שאותרה הבעיה לגבי אופן התיקון. הבעיה היא שבימי החורף קשה יותר לתקן את בעיית נזילה בתקרה היות ויש לייבש את הגג היטב ואז להתחיל באיטום במדיה והבעיה היא של איטום כושל איטום לקוי או איטם שכבר התיישן ויש לחדש אותו.

ההשלכות של נזילה מהתקרה על בריאותם של בני הבית

הבעיה היא לא רק במבנה או בעיה אסתטית כי אם בעיה בריאותית כאשר העובש והטחב מורגשים היטב בדירה או בבית. עובש גורם לבעיות חמורות בדרכי הנשימה ולכן יש לתקן את הנזילה מיד. רק חברת אינסטלציה מיומנת תוכל לפתור את הבעיה כאשר היא מצוידת במכשור משוכלל ומחזיקה גם באנשי איטום מקצועיים אשר ימצאו את האיטום הנכון  שיש לבצע על פי האיטום הקיים. למשל אם מדובר בזפת ישנה שכבר אינה אפקטיבית והמים חודרים מהתקרה יש לאטום באמצעות יריעו ביט ומניות לאחר ייבוש מוחלט של הגג. איטום זה מחזיק מעמד ל-10 שנים והדיירים בבניין יכולים להיות שקטים. יש לדעת כי הגג הינו רכוש משותף בבניין המגורים ולכן עלות התיקון תתחלק בין כל הדיירים בבניין. גם דודי השמש נמצאים על גג בנייני מגורים וזו הסיבה כי כאשר  דוד דולף המים יכולים לנזול ממנו ישירות על התקרה מה שיגרום נזק ראשוני וישיר לדירה שלכם אם היא בקומה האחרונה ולחלחל כלפי מטה לשאר הדיירים. וועד בית יהיה חייב לבדוק בכל פעם את תקינות הגג ולוודא גם שאין עומס רב מדי בשל מתקנים שונים כגון מנועי מזגן דודי שמש ועוד.

 

טיפול מקצועי של נזילה בתקרה מצריך עבודה מקצועית ומורכבת אשר כוללת את הסרת הריצוף של הדירה העליונה על מנת שניתן יהיה לאתר את מקור נזילה בתקרה. יש לבצע תהליך של ייבוש השטח ולרצף מחדש. תיקון נזילה בתקרה עשוי להימשך זמן רב בדרך כלל כמה ימים עד שניתן יהיה לחזור לשגרת היום,יום. נזילה בתקרה דורשת טיפול מידי ואסור להתעכב בתיקון היות וכל עיכוב מצדכם יגרום לנזק חמור יותר. קחו בחשבון את עלויות התיקון ההמתנה ועד לטיפול עצמו של נזילה בתקרה. הצטברות של מים למשך זמן ארוך עשויה לפגוע בטיח בריצוף ובחול שנמצא תחת הריצוף. זוהי סכנה ממשית. ההוצאות הכספיות רק עולות כאשר מזניחים את הטיפול של נזילה בתקרה. אם מצאתם כי הנזילה מגיעה מדירת השכן הנמצאת מעליכם, פנו אל השכן מיד ו בקשו ממנו לתקן את הבעיה ואת הנזקים שנגרמו בדירה שלכם.

זיהוי סימני רטיבות המגיעה מהתקרה – השלב הראשון בתיקון הבעיה

זיהוי של סימני רטיבות אשר מגיעים  מהתקרה הינו השב הראשון לטיפול בנזילה בתקרה. סימנים שיש לזהות כגון טיח שהתנפח סיד שהתקלף ועוד. יש לבדוק היטב את גג המבנה ולאתר נזילת מים בתקרה יתכן כי הנזילה נובעת מפיצוץ בצנרת המים או חדירה  של מי גשמים מהגג ישירות לדירתכם או ביתכם. נזילה בתקרה עשויה להתרחש גם בתקרה אקוסטית. יש לציין כי תקרה אקוסטית נפגעת יותר מאשר תקרה סטנדרטית. מזעור הנזקים הינה המחשבה הראשונה שלכם כשר ההאינסטלטור יחפש את מקור הבעיה ועל מנת שיהיה גם בטוח בדיאגנוזה שלו הוא ישתמש עם מצלמה בעלת סיבים אופטיים. מצלמה זו למעשה מספקת תאורה ושידור של איכות תמונה כך שניתן יהיה לראות בבירור מהיכן הנזילה ומה גרם לנזילה זו. כאשר כבר יודעים מהיכן נובעת הנזילה ניתן יהיה למצוא פתרון למניעת הרטיבות וזאת לאחר ייבוש מוחלט של אזור הגג. לפעמים זיהוי של מקור הנזילה מצריך הסרה של מרצפות בנקודה אשר בה אותרה הנזילה. האינסטלטור יחליף את צינור המים ויחבר אותו לקו המים.

 

בעצם שימוש עם מצלמה בעלת סיבים אופטיים מיועדת לבעיות של נזילות מים אם קיים צורך לבדוק את הצנרת או כאשר קיימת סתימה בביוב שחוזרת על עצמה. כמו כן שימוש עם מצלמה בעלת סיבים אופטיים מיועדת גם לבדיקת אזורים סגורים שלא ניתן להגיע אליהם בקלות כמו תקרות בריכות שחייה רטיבות בקירות גבס ובעוד משטחים. מיקום הדירה בבניין המגורים קשור המון לנזק ישיר של נזילה בתקרה. דירות הנמצאות בקומה העליונה ביותר בבניין המגורים תהיינה חשיפות באופן ישיר לנזק כתוצאה של נזילה בתקרה. לפעמים נזילה בתקרה של דירה שאינה נמצאת בקומה הראשונה נובעת לבטח מפיצוץ צנרת מים של השכנים בדירה הנמצאת מעליכם. ישנם מקרים קלים יותר כמו כתם גדול שנותר בתקרה כתוצאה מהנזילה אבל ישנם מקרים חמורים יותר כמו למשל כאשר המים יטפטפו על הדירה שמתחת. הבעלים של אותה דירה יצטרכו להציב דלי מתחת למים עד לפתרון המלא של הדייר שממנו נבעה הנזילה.

 

רק חברת אינסטלציה מקצועית מעסיקה אנשי מקצוע גם בתחום האיטום

חברות אינסטלציה מקצועיות וותיקות מחזיקות באנשי מקצוע חיוניים ומיומנים כמו למשל אנשי איטום. האיטום אמור להעניק לנו את המענה האיכותי ביותר בכל הקשור אל ניקוז המים. יש לוודא כי המים שנמצאים על הגג בגלל הגשמים יוצאים למרזבים ומחוץ למבנה אחרת הבעיה היא נזילה בתקרה שרק תגרום לנו לנזק ולהוצאה כספית גבוהה. תחילה יש לייבש היטב את משטח הגג וזאת כמובן לאחר שעבר ניקוי יסודי ואז  ניתן יהיה לאטום אותו באופן מקצועי ובמהירות כאשר איש האיטום יחליט באיזה חומר איטום שמתאים לחומר האיטום הקיים יש לאטום את הגג.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרטי התקשרות

טלפון:
072-393-6644

דוא”ל:
Israelproview@gmail.com

דילוג לתוכן