PROVIEW Leaks detection

Call now: 072-393-6644

 איתור נזילות | צילום קווי ביוב | צילום תרמי | צילום רובוטי- PROVIEW

רטיבות בקיר חיצוני

רטיבות בקיר חיצוני

אחד מליקויי הבנייה הנפוצים בישראל הינם סדקים בקירות החיצוניים של הבית או המבנה בכלל. בגלל פגם זה,ניתן יהיה להבחין בתופעת רטיבות בקיר חיצוני מה שיאפשר לרטיבות לחלחל ולחדור לפנים הבית ולהפכו בצדו הפנימי לכר פורה של סוגי עובש רבים כאשר חלקם אפילו מסוכנים. אם אתם סובלים מבעיה של רטיבות בקיר חיצוני יש לפנות לבעלי מקצוע המתמחים שנים בתחום זה. אנו מכירים את הרטיבות בקירות הפנימיים של הבית, אבל ישנה רטיבות בקיר חיצוני שעשויה לטרטר אותנו לא פחות. למשל כאשר האיטום החיצוני של הקיר לא נעשה נכון, כאשר נעשתה פעולה של קדיחה כמו התקנה של מזגן או כל פעולה אחרת אשר גרמה להיחלשות הקיר החיצוני. גם איטום לא תקין של גג המבנה עשויה לגרום למים לחדור ולחלחל בקירות החיצוניים של המבנה המים יורדים כלפי מטה. יש לטפל נכון בבעיה ולאתר אותה תחילה כאשר התיקון יהיה נכון ומושלם ולא תהיה עוד רטיבות. על מנת לבדוק רטיבות בקיר חיצוני יש להשתמש עם מכשור משוכלל כגון מצלמה תרמית אשר יכולה לראות את ההבדל בטמפרטורות של המים בקיר ולגלות את מקור הנזילה.

כאשר הנזילה אותרה, אוטמים את האזור ע”י חומר איטום מתאים ולצפות את הקיר מחדש. את  האיטום יבצע בעל מקצועי שמתמחה עם איטום. מספיק שמים נוגעים בקירות חיצוניים וזה יכול להיגרם גם בימי החורף כאשר ישנם גשמים עזים. גם מבנים ישנים קיימת בהם עייפות החומר כאשר הקירות כבר חלשים טיש בהם סדקים אם בגלל תזוזות באדמה או בגלל בלאי. מעטפת הקיר של מבנים רבים בארץ, מתיישנת עם השנים ויחד עם מלחים באזורים הקרובים לים הסיכוי של רטיבות בקיר חיצוני רק יגבר. אם מעטפת הקיר נראית בלויה או שהיא מתפוררת, זה הזמן לבדוק את מצב הקירות החיצוניים ולטפל בבעיה בהקדם.

רטיבות בקירות חיצוניים בשל צנרת מים פגומה

ישנה צנרת מים העוברת בקירות ואם קיימת נזילה בשל בלאי או סדק בצנרת תופיע רטיבות בקיר חיצוני. הדבר הראשון שיהיה בולט להו בעין הוא המראה של כתמים שחורים וקילופי טיח מהקירות החיצוניים. גם הנזק הבריאותי יכול להיות חמור. העובש מורכב אורגניזמים שפוגעים  באוויר שאנו נושמים לריאות והוא מאוד מסוכן לנשים הרות קשישים ואנשים שסובלים מאסטמה. כשאר מדובר בטחב הסכנה גדולה יותר. הסכנה החמורה ביותר היא ההתפוררות של הקירות היות ובזמן שהמים באים במגע עם קירות הם ישחקו אותם על מנת למצוא דרך יציאה והקיר יתחיל להתפורר. גם הירידה בערך הנכס תהיה ניכרת מה שלבטח אינו רצוי. ל הסיבות הללו מראות כי יש לטפל בבעיה בהקדם ולמנוע אסונות למיניהם.

 

רטיבות קפילארית הינה בעיה נפוצה, היות והמים מטפסים מעלה בקירות החיצוניים. החדשות הטובות הן שקל לראות בדיוק היכן נמצאת הנזילה וכן ישנם סימני עובש או בועות על הקיר החיצוני. זו הסיבה שיש למצוא מומחה באיתור נזילות שיודע לאתר נזילות. כשאר תהיינה תוצאות לבדיקת  איתור רטיבות בקיר חיצוני מאתר הנזילות יאמר לכם אם להזמין איש איטום או אינסטלטור מומחה אם מדובר באיטום שיש לבצע ישנם הרבה חומרי איטום בשוק ויש להתאים אום כך שרק איש איטום מומחה יוכל להתאים נכון את חומר האיטום. מומלץ שלא לנסות ולאטום קיר חיצוני בעצמכם היות ומדובר במומחיות וכן אנשים שאינם בעלי מקצוע ואין להם רישיון לעבודה בגובה יסכנו את חייהם וחבל.

מדוע מומלץ להזמין מומחה באיטום?

חומר איטום שאינו מתאים לקיר יכול לעשות אפילו פעולה הפוכה ולנזק רב יותר. תחילה מאתרים את גורמי רטיבות בקיר חיצוני מבצעים תיקונים ואז מורחים את הקירות החיצוניים בחומר איטום מתאים. אין לבצע עבודת תיקוני רטיבות בקיר חיצוני עד שיתנדפו שאריות הרטיבות מהקיר. לאחר סיום התיקון יש להמתין לייבוש מוחלט של השטח שבו נעשה התיקון והאיטום. יש לדעת כי אם מדובר על מבנים ישנים מאוד או עתיקים שנחשפו לאורך זמן רב לרטיבות בגלל רטיבות קפילארית מאזור הקרקע, יש לבצע תיקון יסודי שכרוך בהסרת שכבת הטיח הפנימית. מומלץ לבצע תיקון רטיבות בקיר חיצוני בימי הקיץ מה שיאפשר ייבוש נכון ומהיר של חומרי האיטום כאשר מדובר בבעיה של סדקים יש למצוא את איש המקצוע הנכון אשר יתקן ויאטום היטב ובאופן המקצועי ביותר את הסדקים אשר נוצרו בקירות החיצוניים של המבנה.

ישנם כל מיני סוגים של סדקים הנמצאים ברירות החיצוניים של המבנה. למשל העומק והרוחב של הסדקים כגון סדקי שערה קטנים ודקים עשויים לפגוע רק פגיעה שטחית בקירות החיצוניים. סדקי נימים גורמים לפגיעה במבנה ויש למלא אותם בחומר איטום מתאים. סדקי עובדים הם סדקים שרק מתעמקים ומתרחבים ואם לא מתקנים אותם ועוצרים את ההתפשטות שלהם הם עשויים להגיע למצב שאין מנוס כי אם לבצע עבודות חיזוק של כל המבנה.ישנם גם סוגים שונים של קירות חיצוניים למשל קירות סופגים קירות אטומים. הקיר הסופג הוא הנפוץ בבנייה של קירות חיצוניים אבל קירות אלה סופים רטיבות ולחות מה יגרום לעובש ולנזק במבנה. ישנה חשיבות רבה בבחירה של חומר האיטום. כאשר עבודת האיטום מתבצעת יש לצבוע את הקירות החיצוניים בצבע אשר יאפשר את היציאה של הלחות מהקירות.

אם התפתח עובש באזור שבו נמצאת הרטיבות יש לבצע טיפול תחילה בחומר שמונע פטריות ולייבוש מלא של הקירות לפני האיטום. זהו תהליך אשר עשוי לקחת די זמן ולכן על מנת לשמור על הנכס שלכם לאורך שנים רבות יש לבצע פעולות חשובות אלה שמונעו רטיבות בקיר חיצוני בזמן וע”י חברה המתמחה בתחום שנים ושהיא בעלת ידע עשיר שם ומוניטין רב. בכדי להגיע לתוצאה מוצלחת של תיקון רטיבות בקיר  חיצוני יש להשאיר עבודה זו בידיהם של המקצוענים  בדבר. יש לבדוק נדי פעם את הקירות החיצוניים והפנימיים במבנה ואם יש בהם סדקים יש לטפל בהם בהקדם.

 

עוד סיבה מוצדקת לאיטום מקצועי של קירות חיצוניים

בישראל האקלים הוא לח, מה שמוביל לרישה רבה בעבודה של איטום קירות חיצונים, מניעה של עובש ופגיעה במבנה עצמו. ניתן למצוא כי חדירת הלחות נובעת מחלונות ודלתות ולכן יש צורך  בהקפדה של איטום קבוע. לא כל אנשי המקצוע בתחום הבניה יודעים לבנות ואטום קירות חיצוניים ולכן ניתן להבחין בתופעת רטיבות בקיר חיצוני. ישנן סיבות לא מעטות לאיטום קירות חיצונים ולבדיקה של נזילות מים מדויקת. מלבד זאת גם בפן האסתטי איטום וצביעת קירות חיצוניים בצבעים ייעודיים רק תעלה את ערך הבית. יש לציין כי מדובר גם בבטיחות של בני הבית, היות ומים שחודרים מקירות חיצוניים  יגרמו לקצר במערכת החשמל כאשר מים אלה חודרים לקירות הפנימיים של הנכס.

 

יש להקפיד כי האיטום ייעשה עם חומרי איטום איכותיים ובאמצעות חברות מקצועיות. איטום טוב של קירות חיצוניים בשל רטיבות בקיר חיצוני יישאר ל-10 שנים חובה לבדוק את הקירות עם השנים על מנת לא להגיע שוב למצב של רטיבות בקיר חיצוני. כאשר מתחזקים בית, יש להיות תמיד עם האצבע על הדופק, בכדי שהבלאי לא יהרוס את המבנה וכן שערך הבית לא ירד.

רטיבות בקיר חיצוני

מי אינו מכיר את התופעה הידועה אשר קורה בימי החורף. למשל כאשר הקיר מתחיל להראות כל מיני כתמים וסימנים שחורים. הבעיה שהבעיה של רטיבות בקיר חיצוני רק גדלה עם הזמן במידה ולא מטפלים בה בזמן. הקיר אם לא יטופל יכול להתפורר וייגרם נזק למבנה. כשאר הקירות החיצוניים אינם אטומים מספיק המים חודרים את המעטפת החיצונית מה שגורם לחלחול המים אל תוך הבית. זו הסיבה כי יש לבצע בכל שנה שנתיים, בדיקה של איטום הקירות החיצוניים. כאשר אתם מבחינים בסדקים בקירות חיצוניים, המים בחורף יחלחלו ויגרמו לנזק מידי. יש להבדיל בין נזילת מים מהצנרת, לבין נזילה של קירות חיצוניים. לפעמים הנזילה היא מהגג וגם את זה יש לבדוק היטב. יש לציין, כי רטיבות בקיר חיצוני, היא הרבה יותר מורכבת, מאשר רטיבות בקיר חיצוני.

 

עם הזמן, מעטפת הבידוד החיצונית מתיישנת ויש לבצע איטום מחדש של הקירות. הוצאה זו היא גדולה אבל יש לקחת אותה בחשבון. גם איטום לקוי בגג, יכול לגרום למצב של רטיבות בקיר חיצוני. המים מהגג, פשוט מחלחלים כלפי מטה וגורמים למצב של רטיבות בקיר חיצוני. ניתן לזהות כי הנזילה היא מהגג, במיוחד בימי החורף כאשר יורדים גשמים. רטיבות בקיר חיצוני, תופסת שטח רב יותר והיא ממשיכה להתפשט על שטח רחב. גם מהבחינה הבריאותית רטיבות בקיר חיצוני יש לפתור במהרה. הסיבה היא שהעובש חודר הביתה וגורם לבעיות חמורות בדרכי הנשימה ולאלרגיות שונות בעור. בעיה חמורה יותר היא פגיעה של הרטיבות ביסודות המבנה. גם בעיה בחיבור של המבנה, יכולה לגרום לבעיה של רטיבות בקיר חיצוני.

 

סימנים ידועים של רטיבויות בקירות חיצוניים

ישנם סימנים של עובש בקיר חיצוני, ירוקת ואפילו צמחים שצומחים על הקירות החיצוניים או על פרגולות העשויות בטון. אלה הם סימנים שיש לקחת בחשבון. רטיבות בקיר חיצוני, תגרום לקיר להתפורר למרות שקירות חיצוניים במבנים, נראים חזקים לכאורה אבל לא לשכוח שמים הם גורם הרסני ביותר למבנים. לחות בקיר גורמת נזק גם לדיירי המבנה וגם בגלל סיבה זו יש לגלות מהר את מקור רטיבות בקיר חיצוני ולטפל בה, באמצעות איטום מקצועי של חברה וותיקה העוסקת שנים בתחום האיטום. הבעיה היא שרטיבות בקיר חיצוני, ישחקו את הקירות על מנת למצוא נתיב יציאה. הכוונה היא שהקיר יתחיל להתפורר אם לא יימצא פתרון לבעיית רטיבות בקיר חיצוני.

 

יש לציין כי גם הירידה בערך הנכס תחול, ברגע שישנה בעיית רטיבות בקיר חיצוני או בכמה מהם. גם הקור בבית יגבר, מפני שקיימת בעיה באיטום. יש לבצע עבודות טיח ואיטום מקצועי על מנת שהקיר יתוקן ולא יהיה נזק למבנה.קל לראות בעין, מהיכן נובעת רטיבות בקיר חיצוני. מוחים באיטום יגיעו, יבדקו את הקירות ויגישו לכם הצעת מחיר. יש לציין, כי רטיבות בקיר חיצוני, מגיעה מכמה מקומות. האיטום החיצוני לקוי, מי גשמים אשר מצטברים על הגג ועשויים לחלחל בקיר יש לבצע חידוש של האיטום בכל כמה שנים ולהיות עם האצבע על הדופק, לפני בוא החורף. יש לקרוא תחילה למאתר נזילות. מומלץ שלא לבזבז זמן מיותר ושי לבצע מיד את התיקון בקיר. גם ניקוז לא תקין, יכול להיות גורם בעייתי כשאר הניקוז נעשה בזמן בניית הבית או המבנה. גם בגלל עיבוי מים שהתרחש בגלל הצטברות של טיפות מים באזורים אשר בהם הטמפרטורה הייתה נמוכה יותר.

 

גלו נזילות בקיר חיצוני  מהר ככל שניתן

יש לגלות מקדם, נזקים של רטיבות מים בקירות חיצוניים, כך שתוכלו למנוע נזקים גדולים יותר. הופעה של כתמים בגוונים כהים על הקירות החיצוניים, כבר יעידו כי ישנה בעיה של רטיבות בקירות החיצוניים. תופעות נוספות כמו בועות של הקירות או קילוף של טיח חיצוני גם הם מעידים על בעיה של רטיבות בקיר חיצוני. ישנם עוד  גורמים אשר עשויים להוות נזילה בקירות חיצוניים, כמו למשל סדקים בקירות חיצוניים. הבעיה היא שקירות אלה חשופים לנזקי מזג האוויר. אחת הסיבות להופעת סדקים בקירות הוא הפרשי הטמפרטורות. השינויים בטמפרטורות בין העונות של השנה לאורך היממה, גורמים לקירות החיצוניים להתכווץ או להתרחב וכן, תזוזות של אדמה עם השנים, גורמות אף הן לסדקים.. ישנם סדקים פחו עמוקים וישנם כאלה שהם עמוקים יותר אבל עם הזמן, גם סדקים שהם פחות עמוקים יהפכו לעמוקים יותר. משל אנו שומעים על רעש אדמה  גם בישראל, כל רעש כזה גורם לתזוזה של האדמה ולכן, המבנה, במיוחד בקירותיו החיצוניים עשוי להיסדק ומשם תתחיל רטיבות בקיר חיצוני.כאשר התחלתם להבחין בסדקים בקיר חיצוני, הזמינו מיד אבחון מקצועי ויסודי של המצב. יש לציין כי ישנם כמה וכמה  סוגים של מבנים וכן, סוגים שונים של סדקים. יש להזמין מומחים אשר יזהו את הבעיה ויוכלו לתקן אותה מהר. לרוב, חברות איטום מקצועיות כאשר לצוות שלהן יש רישיון לעבודה בגובה, יבצעו את האיטום באופן מקצועי. יש לבצע גם בדיקת רטיבות באמצעות מים, מה שיראה כי האיטום אכן בוצע באופן מושלם ובימי הגשם, לא תהיינה רטיבויות בקירות החיצוניים של הבית..

 

בדיקה מקיפה גם בגגות ובאזורי החלונות במבנה

תופעה זו של רטיבות בקיר חיצוני, ואפילו בקירות העוטפות את כל המבנה, מתרחשת באזור הגג והחלונות של המבנה. אלה הם האזורים הכי קרים. למשל קירות פנימיים אשר אינם חשופים לקיר חיצוני לא קורה שהם נפגעים מתופעה זו של רטיבות בקיר חיצוני.. לרוב הרטיבות חודרת לחדר והיא מתאדה, כשר הרטיבות נחשפת לאזורים הקרים יותר. אם ישנם סימנים של רטיבות בתקרה ובקירות, יש לאבחן בין רטיבות לבין עיבוי או לבעיית איטום, עשויה להיות קשה וניתן בקלות להתבלבל. לפעמים זו כן בעיה של עיבוי ולא בגלל חדירתם של מי הגשמים.צילום תרמי יכול בהחלט להועיל, כאשר הגישה לקירות חיצוניים היא קשה במיוחד. למשל כשלים באיטום, לא ניתן לאבחן בעין. צילום תרמי הוא זה שיגלה את הבעיה של הרטיבות בקירות החיצוניים. למשל בבנייני מגורים, כשאר מדובר בגובה רב, ניתן יהיה לאתר מוקדים של רטיבות בקיר חיצוני.

 

יש להשתמש בבדיקה זו, במיוחד לפני שמבצעים שיפוץ יסודי ומקיף. למשל באמצעות בדיקת רטיבות בקיר חיצוני אחד או יותר, אפשר לדעת איזה אזורים יש לשקם באופן יסודי, מה שיכול למנוע בעיות בטווח הארוך לגבי אזורים שיש לבצע בהם עבדוה מיוחדת. למשל צילום תרמי בענף של האינסטלציה, הוא בגדר חובה וניתן לאתר מהר את הצנרת בקירות וברצפה. ניתן יהיה לתקן באופן נקודתי את הנזילה. עבודות איטום יש לבצע בכל מבנה, כאשר מכשיר כמו מצלמה תרמית, מסייע לגלות נזילות גם בקירות החיצוניים. שימוש עם מכשיר טכנולוגי מתקדם, יכול למצוא רטיבות בקיר חיצוני במהירות ויעילות רבה. גם התיישנות של מבנה, גורמת לבעיות של רטיבות בקיר חיצוני אחד או יותר.הזנחה ש טיפול בבעיות רטיבות בקיר חיצוני, חייבת טיפול מידי. חברות מקצועיות אשר עוסקות באינסטלציה ובאיטום מקצועי, יכולות לפתור את הבעיה. לפעמים יש לבצע גם החלפה של איטום שהפך לישן יותר ויש לקחת את הכול בחשבון.

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרטי התקשרות

טלפון:
072-393-6644

דוא”ל:
Israelproview@gmail.com

דילוג לתוכן