PROVIEW Leaks detection

Call now: 072-393-6644

 איתור נזילות | צילום קווי ביוב | צילום תרמי | צילום רובוטי- PROVIEW

גילוי נזילות מים

גילוי נזילות מים

ללא ספק צנרת המים והביוב הן מהתשתיות החשובות ביותר והפעולה התקנית שלה תגרום לאורח חיים שקט ותקין בכך בית וכל בית עסק. בעיות צנרת עשויות להוות כאב ראש אמיתי ומטרד שאף אחד מאתנו אינו מעוניין לחוות. כאשר קיימת נזילה סמויה בבית אל לנו להקל ראש. הנטייה הטבעית של כולם היא להיעלם מהבעיה או לדחות את התיקון של תשתית המים או הצנרת בכלל. יש להיות ערניים ולגלות סימני רטיבות ואז לקרוא לחברת אינסטלציה מיומנת אשר תבצע גילוי נזילות מים. ניתן לצמצם את הנזק היות וטחב ועובש מתגלים מהר מאוד בקירות הבית וגורמים לנזק חמור בדרכי הנשימה.. עודף לחות מתפתח גם באזור המשקופים והדלתות. התקלפות של צבע טיח וכתמים כהים מתחילים להופיע על הקירות וכן ריחות לא נעימים.

 

סדקים בקירות עשויים להתפתח בשל חלחול המים בפנים הקיא מה שעשוי להחליש אותו ולגרום לנזק חמור למבנה עד למצב של סכנה. יש למצוא חברה המתמחה עם גילוי נזילות מים כאשר החברה תוכל לדעת בדיוק מהיכן נובעת נזילת המים ואז התיקון יהיה מדויק והנזק מזערי. גם כתמי רטיבות בתקרה אמורים לסמן עבורכם אור אדום משום שזה עשוי להיות מאיטום כושל או מדוד שהצינור שלו נוזל וכן אם מדובר על דירה בבניין מגורים ייתכן כי הנזילה מגיעה בכלל מהשכן ולכן יש לשים לב טוב ולבדוק כל אופציה באמצעות גילוי נזילות מים. במקרים אלה אסור להיות שאננים ויש לשמור על המבנה במיוחד מפני נזילות מים. ניתן בהחלט לצמצם את הנזק של נזילות מים באמצעות גילוי נזילות מים ותיקון אשר יתבצע בזמן. יש לזכור ככל שהנזילות ימשיכו הנזק למבנה וכן הנזק הכספי יהיה גבוה יותר.

נזילות מים מתרחשות גם תחת הרצפות

יש לציין כי נזילות מים מתרחשות גם תחת הרצפות ולכן כאשר מזמינים חברת אינסטלציה אשר תתחיל את הבדיקה שלה ע”י גילוי נזילות מים היא אף תבדוק את הנזילה תחת הרצפות. הבדיקה מתבצעת באמצעות ציוד תרמי כגון מצלמה ושאר ציוד תרמי אשר מותאם במדויק למקרים השונים. יש לציין בנוסף כי אם מדובר בנזילות הנמצאות בחצר או מחוץ לבניין המגורים הציוד יהיה שונה כגון מצלמה בעלת סיבים אופטיים ארוכים אשר מוחדרת לביוב  וציוד נוסף אחר אשר יגלה במדויק מהיכן נובעת נזילת המים. אם בזמנו תקלות של נזילה בצנרת  היו מחייבים קדיחה לעומק השטח ואפילו היה קיים הצורך להחליף את כל הצנרת, מה שגרם לבית להיות מנוטרל וחיי השגרה שובשו היום הפתרונות הטכנולוגיים הם גמישים וקלים יותר ואין צורך כבר לחצוב בקירות לעומק כשאר באמצעות ציוד תרמי ניתן לדייק עם גילוי נזילות מים ואז לדעת כיצד ניתן יהיה לתקן את הבעיה.

 

אם חשבון המים שלכם היה גבוה מיד החודש ואתם תוהים מדוע זה הזמן למצוא מהיכן נובעת נזילת מים כי זו הבעיה. יש לבדוק את תשתית המים וזאת ניתן באמצעות חברת אינסטלציה וותיקה ומיומנת אשר מחזיקה בציוד המשוכלל ביותר עבור גילוי נזילות מים. יש לציין כי מבנה ישן עם צנרת שלא הוחלפה כבר 20 שנה בעיות כגון נזילות הסיכוי שהם יופיעו בל  תקופה מסוימת הינו סביר. עד שלא תוחלף התשתית כמו צנרת המים הבעיה תחזור על עצמה ורק תסכן את המבנה.  יש לציין כי לא רק שאתם חושדים בנזילה היא עשויה להיווצר או להתקיים ככי אם יש להקפיד על כל תקופה מסוימת על בדיקה של גילוי נזילות מים על מנת שתוכלו להקים תרופה למכה במידה וישנם סימנים של צינור פגום שבכל רגע נתון עשויים המים לפרוץ ממנו.

איתור נזילת מים ע”י מכשור משוכלל

אם הזעקתם את חברת האינסטלציה בשל חשד שאולי קיימת נזילה, יש לוודא כי יש ברשותה ציוד טכנולוגי מתקדם עבור גילוי נזילות מים. כאשר מצלמה תרמית מגלה את מקור הילת המים היא מראה סימנים כגון כחול מאזור הנזילה, כך שניתן יהיה לאתר את הנזילה ולתקן אותה ללא הרס רב או חציבה יתר בקירות בכדי לאתר את הצינור הפגום ולהחליפו למעשה איתור תשתיות הינו תהליך מורכב אשר מתבצע באמצעות ציוד תרמי ומכשירים נוספים טכנולוגיים מהמתקדמים ביותר. ציוד זה מחזיקות חברות אינסטלציה וותיקות אשר יודעות כי ללא ציוד זה גם האיתור לא יהיה מדויק העבודה תארך זמן רב וכן הרס הקירות או המרצפות.. כאשר מדובר בנזילה של מערכת הביוב הציוד שחברת האינסטלציה תשתמש בו יהיה שונה.  בעצם לכל בעיה אם בתשתיות המים בתוך הבית ואם בתשתיות הביוב הנמצאות מחו לבית ובמיוחד תחת האדמה ישנו ציוד שונה עבור גילוי נזילות מים. למשל סריקת קרקע באמצעות ציוד אלקטרו מגנטי יזהה את הנזילה . מכשיר זב מחזיר אותות מהקרקע ופענוח אותות . האיתור של נזילות מים נעשה באמצעות שילוב של כמה מכשירים יחד כאשר תמונת המצב תהיה מדויקת.

 

כאשר יש לבצע גילוי נזילות מים אין מדובר במשימה קלה בכלל. תקלות של מים כאשר המקור שלהן הוא בתשתית אין לחברת האינסטלציה שדה ראייה רחב והפעולה אינה נוחה ולכן באמצעות שיטת עבודה  מורכבת יהיה מענה מקצועי לכל תקלה. בתהליך עבודת גילוי נזילות מים הצוות של חברת האינסטלציה ממפה את קו הצנרת מצלם ובודק כל נושא לעומק למשל אם יש סדקים, שברים פגיעות חדירה של חומרים לצנרת המים חלודה או התפוררות הצנרת שעם השנים בלאי כבר נותן בה את אותותיו ומשם הנזילה תיווצר מהר מאוד יש לזהות את מקור הנזילה ומקור הטפטוף ולבדוק את המערכת בשילוב עם שאר התשתיות. ייתכן כי גם מתחת לרגלינו ישנה נזילה ועל פני השטח אין אנו מבחינים בה. רק ציוד טכנולוגי מתקדם וצוות מיומן וותיק של חברת אינסטלציה יוכל לאתר ולתקן את הבעיה.

חברות אינסטלציה שאינן משתמשות במכשור מתקדם לאיתור נזילות ההשלכות וההוצאות תהיה עליכן

כאשר לחברת אינסטלציה יש את הציוד המשוכלל למטרת גילוי נזילות מים התהליך יהיה קצר וזול יותר. בסיוע צוות מומחים באינסטלציה המחזיקים במכשור טכנולוגי עדכני ומשוכלל ניתן לאתר את מקור הנזילה ולתקן אותה בדיוק רב וללא הרס והוצאות כספיות אשר יחולו עליכם במידה ולחברה אין ציוד משוכלל לאיתור נזילות מים באופן מדויק. בישראל קיימו חברות אינסטלציה רבות ולגן יש לבקש הצעת מחיר מלפחות 3-4 חברות אינסטלציה. גם פרטים לגבי החברה הינם חשובים למשל אם החברה הינה וותיקה ואם יש עליה המלצות רבות. השירות חייב להיות בזמנים שנקבעו כך שכל רגע שקיים דיחוי אתם עשויים להיות בבעיה. הרבה יותר קל ואתם שקטים יותר כאשר הצנרת שלכם נבדקה ותוקנה והבית חוזר לחיי שגרה שקים ותקינים.

 

גם באמצעות מצלמה רובוטית בעל סיבים אופטיים ארוכים ניתן יהיה לאתר נזילה תת קרקעית. למשל הבעיה עשויה להיות בחיבורים בנתק בשבר וכן ניתן יהיה לקבל דו”ח מפורט מהמצלמה הרובוטית כאשר חברת האינסטלציה כבר תדע מה התיקון הנחוץ. התיקון נעשה באמצעות שיטת אל הרס שהיא שיטה המאפשרת לתקן את אזור הכשל מבלי לפרק את התשתית כגון רצפות או קירות שבילי גישה חיצוניים ועוד. התיקון מתבצע באמצעות חדירה לתוך הצינור ותיקון באמצעו התזה או פ”ץ { טלאי מיוחד}כולל טיפול בסתימות בטון או בעיה של שורשים אשר חדרו לצנרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרטי התקשרות

טלפון:
072-393-6644

דוא”ל:
Israelproview@gmail.com

דילוג לתוכן