PROVIEW Leaks detection

Call now: 072-393-6644

 איתור נזילות | צילום קווי ביוב | צילום תרמי | צילום רובוטי- PROVIEW

בדיקת רטיבות בקירות

בדיקת רטיבות בקירות

דיירים רבים בארץ, נתקלים בתופעה של נזילות בקירות אם בגלל מערכת אינסטלציה שעבר עליה הקלח, רו בגלל איטום לקוי. לרוב, רטיבות זו מופיעה בימי החורף ועל מנת לדעת מהיכן הנזילה יש לבצע בדיקת רטיבות בקירות באמצעות חברת אינסטלציה וותיקה אשר מחזיקה במכשור המשוכלל ביותר. לפעמים הרטיבות מופיעה בקיץ או באזורים נמוכים במבנה. יש לטפל במהירות בבעיית הרטיבות, היות ובעיה זו, עשויה להרוס את תשתית הבית לצמיתות וההוצאה תהיה גדולה בהרבה ואף קיימת סכנה למבנה ולדיירים בו. רק מצלמה תרמית, יכולה לבצע בדיקת רטיבות בקירות, כך שניתן יהיה לבצע תיקון מדויק של הנזילה כך שלא תופיע יותר. אם מדובר במבנה ישן מאוד לעיתים אין מנוס כי אם להחליף את כל צנרת המים בבית.

 

יש לציין כי בדיקת רטיבות בקירות חייבת להתבצע באופן מקצועי וכן התיקון עצמו מצריך משנה זהירות משום שיש לדאוג לכך לא להרוס את הקירות יתר על המידה ולהגיע בדיוק לאזור שבו הצנרת פגומה. מדובר על זיהוי הטמפרטורה מאחורי הקיר, כאשר היא קרה, משם הנזילה וזאת ניתן יהיה לראות באמצעות שינוי צבע על המסך של המצלמה התרמית. אם מדובר בצנרת מים מרכזית, יש לבצע בדיקת הפרשי לחצי מים בין החלקים השונים בצנרת המים. לפעמים קיימות נזילות שהן די מוזרות. נזילות אלה נקראות נזילות קפילאריות  אשר מתחילות מאזור הפאנלים וממשיכות לכוון הקיר כלפי מעלה.

 

הסימנים הידועים של נזילה בקירות הבית

כאשר הצבע מתחיל להתקלף, כל הסימנים הם כי ישנה רטיבות בקיר. לפעמים ישנם סימני עובש, אך עליכם לדעת כי העובש הוא לא ממקור הנזילה עצמו, היות והמים זורמים לכיוונים שונים בקירות והם מחלחלים לכל מיני אזורים בקיר. נפיחויות בטיח הם גם סימנים של רטיבות ולכן ברגע שאתם מבחינים סימני אלה יש לבצע מיד בדיקת רטיבות בקירות. כאשר המים עולים מהפאנלים ייתכן כי מדובר בנזילה של צינור מים בעיות איטום בחדר האמבט או השירותים, סתימה בקו הביוב חבלה או התקנה שאינה מקצועית בקו הביוב. יש לציין כי בדיקת רטיבות בקירות יכולה למנוע הוצאות גדולות כגון פירוק של קירות העשויים מלבנים או בטון והרכבתם מחדש. זו הסיבה כי עליכם לשכור את שירותיה של חברת אינסטלציה הממחה עם בדיקת רטיבות בקירות.

 

לפעמים ניתן לראות סדקים אשר מופיעים על הקירות וזה בגלל חלחול המים והרס הקיר. מים שאינם במקומם גורמים לנזקים רבים. ישנם עוד אמצעים עבור בדיקת רטיבות בקירות שיש להשתמש בהם, אם יש חשד כי ישנן נזילות בעוד צנרת הנמצאת בקירות. ישנם מקרים שכיחים של נזילות בקירות וזה כאשר הנזילה מגעה דווקא מהקירות החיצוניים של המבנה. למשל קירות שאינם אטומים כהלכה, יכולים לגרום לספיגה של מי גשמים והנזק של הרטיבות יכול  להיות קשה במיוחד. יש לבדוק היטב א איטום הבית המיוחד לפני בוא החורף וכן את הגג. בהרבה מקרים הנזילות בחורף מגיעות מגג אם בשל איטום לקוי או בגלל מרזבים סתומים. בדיקה יסודית זו היה חיונית מאוד.

 

בעיות נוספות אשר עשויות לגרום לרטיבות בקירות המבנה

ישנן בעיות נוספות אשר בגינן ישנה רטיבות בקירות. משל אם הרובה שנמצאת בין אריחי הקרמיקה אינה מגנה על רטיבות או שקופסת הביקורת ברצפה וכן חוסר איטום בכלים הסניטריים כל אלה שווים בדיקה יסודית של בעל מקצוע בתחום האינסטלציה. יש לבדוק איטום במרפסות ובמרתפים או גגות שהשיפועים שלהם אינם תקינים. הנזילות של המים עשויות להגיע גם מהרצפות היות וגם תחת הרצפות ישנה צנרת מים. הבעיה היא טיפול בצנרת המים תיקונה וייבוש החול הנמצא תחת הרצפות. רטיבות זו עשויה לגרום לעובש ויש לוודא כי הרצפה והחול יבשים לחלוטין עד שסוגרים את מספר הרצפות שהיה צריך לפתוח כאשר המכשיר התרמי גילה בדיוק רב היכן הנזילה.

 

נזילות ורטיבות בקירות ניתן יהיה לפתור באמצעות בדיקת רטיבות בקירות באמצעות ציוד אלקטרוני משוכלל ואיכותי. ניתן לתקן את הנזילה ללא חפירות או הרס הקירות. ניתן לבדוק את צנרת המים באמצעות חדרת סיבים אופטיים, הדמיות וסריקות תרמיות.  ישנן מצלמות שנקראות מצלמו רובוטיות שחודרות גם למערכת הביוב ומבצעות את התיקון ללא מגע יד אדם וללא הרס. גם שימשו עם מד  לחות יכול להראות נו כמה לחות יש בקירות מה שמראה כי אכן קיימת נזילה. הנזילות הכי מורכבות הינן נזילות סמויות ולכן, ישנו מכשור למטרת בדיקת רטיבות בקירות. איתור של נזילת מים מהצנרת אינה עבוד מפרכת כגון שבירת קירות בכל הבית כפי שהיה נהוג לפני שנים רבות עד שהמציאו את הציוד התרמי אבל מצד שני אסור לחכות לרגע האחרון היות ופניה מוקדמת תחסוך לכם הרבה עוגמת נפש והוצאות מיותרות.

 

איתור נזילה בקירות – המשימות הנפוצות של כל חברת אינסטלציה

אחת מהמשימות הנפוצות ביותר של כל חברת אינסטלציה הינה בדיקת רטיבות בקירות וברצפות. לפעמים אתם סבורים כי מדובר בנזילה קטנה אבל לאחר ביצוע בדיקת רטיבות בקירות מסתבר כי הבעיה הרבה יותר מורכבת ויש להחליף אפילו יותר מאשר צינור מים אחד עשוים להופיע עם השנים כשלים חמורים בצנרת המים שהם אלה הגורמים לרטיבות בקירות ולנזק במבנה. ההמלצה של כל שרברב הינה לבצע אחת לשנה בדיקת רטיבות בקירות גם אם אין לכם חשד שקיימת רטיבות. הבעיה היא שצנרת המים והביוב אינן גלויות ולכן עלינו להיות תמיד עם היד על הדופק לגילוי בזמן של נזילות גם אם הזעירות ביותר שעדיין אין אנו חשים בהן. הסכנה הגדולה ביותר הינה כאשר מדובר על מבנה הבנוי מבטון מזוין עם ברזל.

 

כאשר הברזל בא במגע עם מים ומצטברת חלודה אשר מנפחת את הברזל והבטון הנמצא סביבו. זו הסיבה לרוב של הופעת סדקים. מצב זה אינו בטיחותי בעליל אשר גורם למבנה להיחלש. יש למנוע את הידרדרות המצב באמצעות בדיקת רטיבות בקירות באופן קבוע. יש לדעת כי קירות רטובים מהווים מפגע בריאותי ולא רק לבעיות במבנה עצמו. הרטיבות למעשה מביאה עימה חיידקים ופטריות אשר פוגעים לכל דיירי הבית במערכת הנשימה בבנייני מגורים התופעה היא יותר נפוצה היות וישנם צינורות מים משותפים אשר נוטים להישחק ובהרבה מקרים מסתבר שהנזילה בקירות הבית שלכם מגיעה בעצם מהשכן. בכל מקרה יש לבדוק היטב את הבעיה ולהודיע לשכן כי הבדיקה שלכם תקינה ועל פי בדיקת רטיבות בקירות הנזילה מגיע מדירתו הנמצאת מעליכם או בסמוך אליכם.

צנרת המים נשחקת ומשם מגיעה רטיבות בקירות

בכל 15 שנה לערך יש להחליף את צנרת המים כי אחרת תהיה לכם בעיה של רטיבות בקירות עובש ונזק חמור למבנה. רק באמצעות בדיקת רטיבות בקירות תוכלו לדעת מה מצב צנרת המים שלכם. יש לפנות לחברות אינסטלציה מוכרות שעשויות לפתור לכם את הבעיה ולתקן את הצנרת ללא הרס מאסיבי של הקירות מה שיחסוך לכם טרחה רבה אי נוחות בבית כאשר אבק וחומרי בניה יהיו פזורים בחלקים שונים בבית והוצאות גבוהות מאוד. בדיקת רטיבות בקירות אינה עולה הרבה ובאמצעות בדיקה זו תעצרו נזק שעשוי להיות מהותי עם הזמן..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרטי התקשרות

טלפון:
072-393-6644

דוא”ל:
Israelproview@gmail.com

דילוג לתוכן