PROVIEW Leaks detection

Call now: 072-393-6644

 איתור נזילות | צילום קווי ביוב | צילום תרמי | צילום רובוטי- PROVIEW

איתור נזילות מים בקיר

איתור נזילות מים בקיר

אנשים רבים חווים נזילות מים בקירות, בתקרה ומאזורים נוספים בבית או בבית העסק. במידה ואתם רואים סימנים של נזילה בקירות יש להזמין חברת אינסטלציה אשר תבצע איתור נזילות מים בקיר.. לא תמיד רק בתים ישנים נגרמות להם בעיות כגון נזילות כי אם גם בדירו ובתים חדשים  האינסטלציה נעשתה בידי אנשים שלא היו מקצועיים דיים היות והקבלן היה מעוניין לחסוך בעלויות וזו התוצאה. בכל מקרה אם גם לכם יש סימנים או חשד כי יש לכם נזילות בבית הזמינו מיד איש מקצוע אשר יבצע עבורכם איתור נזילות מים בקיר. במשך השנים התפתחו שיטות ומכשירים משוכללים עבור איתור נזילות מים בקיר כאשר המכשירים הנפוצים הם: מצלמה תרמית מצלמת סיב אופטי גלאי לחות ורטיבות גלאי בעזרת גז וכן מכשירי שמע שונים.

 

המטרה בהפעלה של אחד מהמכשירים הללו היא איתור נזילות מים בקיר. יש לבחור את השיטה המתאימה ביותר ואת זה יבצע האינסטלטור או חברת האינסטלציה שאותה הזמנתם. לכל אחת מהשיטות הללו קיימות היתרונות משלה. זו הסיבה כי יש לפנות אל חברה מקצועית בתחום האינסטלציה על מנת שתאתר נכון את הנזילות ותמצא מיד את הפתרון הנכון ביותר על פי הנתונים של הבדיקה לתיקון נזילות המים. יש לדעת כי נזקי מים גורמים לנזקים רבים כגון נזק בטיח צבע התפוררות של פנים הקיר ועד למצב של סכנה בתשתיות המבנה קצרים חשמליים במיוחד אם הנזילה בקירות הבית ועוד. כאשר מדובר על נזילה בקירות הבית או בת העסק יש להשתמש עם מצלמה תרמית אשר יכולה לצלם מבעד לקירות ובאמצעותה נעשה איתור נזילות מים בקיר.

השיטה המובילה לאיתור נזילות מים בקירות

למעשה השיטה הנפוצה ביותר מזה שנים עבור איתור נזילות מים בקיר, הינה המצלמה התרמית כאשר מצלמה זו מזהה הבדלי טמפרטורות וכאשר הטמפרטורה היא קרה על המסך יופיע המיקום המדויק של הצינור הפגום שיש להחליפו בחדש דליפת מים יכולה להופיע בשל מגוון סיבות, אם באיטום לא מקצועי בלאי של הצנרת או כשלים שונים בהתקנת תשתיות המים. זו הסיבה כי על מנת למנוע כמה שיותר נזק מומלץ לפנות במידי לחברת אינסטלציה מוכרת אשר מחזיקה את הציוד המשוכלל ביותר הכולל גם ציוד תרמי על מנת שניתן יהיה לזהות את הבעיה ע”י איתור נזילות מים בקיר. לעיתים נזילות המים מגיעות מדוד סדוק שיש להחליף ולכן את כל הסיבות לנזילה ניתן למצוא באמצעות איתור נזילות מים בקיר אשר מתבצע בעזרת ציוד תרמי.

 

באמצעות הבדיקה ניתן לתקן את הנזילה מבלי לשבור חלקים גדולים בקיר או לגרום לנזק כספי ואי נוחות. זה היתרון הכי גדול בבדיקה של איתור נזילות מים בקיר. ישנם מקרים כאשר קיים קיר כפול והמצלמה התרמית אינה יכולה לצלם את הנזילה ניתן יהיה למצוא את מקורה באמצעות איתור נזילות מים בקיר באמצעות גז. זהו פתרון יעיל בין אם הנזילה היא קטנה ונמצאת בעומק רב שהמצלמה אינה יכולה לזהות. באמצעות חיישן אשר מתחבר למערכת אשר מודדת את כמויות הגז הנפלטות, ניתן יהיה למצוא את מקור נזילת המים. כאשר ישנה בעיה של נזילת מים הבית אינו יכול לתפקד ובמיוחד אם הנזילה היא גדולה או שמתפתחת עד למצב של פיצוץ בצנרת ונזקי קשים שיכולים להיגרם למבנה ולרכוש עצמו. אל תגיעו למצב זה ולכן ברגע שאתם חשים כי קיימת נזילה בבית אם בגלל חשבון מים מנופח או אם בגלל סימני קילוף צבע יש לפנות כמה שיותר מהר לחברת אינסטלציה היות ובמערכות מים לא משחקים ולבטח שלא מזניחים.

 

איתור נזילות מים בקיר באמצעות סיבים אופטיים

שיטה נוספת של איתור נזילות מים בקיר, נעשית באמצעות החדרת סיבים אופטיים לצנרת המים.  סיבים אלה מוחדרים לצנרת המים וניתן לראות את התקלה כגון צנרת פגומה על הצג של המצלמה התרמית. המצלמה פועלת על גלי אינפרה אדום כאשר היא מזהה את הפרשי הטמפרטורה מה שמאפשר לה לעלות על הדליפה במהירות. כאשר מזהים את מקור הנזילה בעזרת ציוד תרמי, יש לחצוב בנקודה שבה קיימת הנזילה לאחר מכן מחליפים את הצנרת הפגומה בשיטת אל הרס או שיטת השרוול סוגרים את הפתח שנחצב בקיר במלט, טיח וצובעים את הקטע של הקיר. מכשירים טכנולוגיים יכולים לסרוק את הקירות של הבית וזו הזדמנות למצוא היכן ישנן נזילות נוספות או לזהות צנרת שמועדת לפורענות והכוונה היא אל צנרת מים חלשה שמראה סימני בלאי. בהזדמנות זו ניתן להחליף גם אותה על מנת שתהיו בטוחים כי הצנרת שלכם במצב טוב ותחזיק מעמד למשך שנים ללא תקלות מיותרות. יש לציין, כי נזילות בקירות אופייניות לבתים או מבנים שהם בני יותר מאשר קומה אחת  גם נזילות מקירות חיצוניים של מבנה הן נפוצות הסיבה לכך היא כי המעטפת החיצונית אינה חזקה או איכותית דיה ומשם המים נוזלים וחודרים לקירות הפנימיים של הבית.  לפעמים הרטיבות מופיעה באזור החלונות ומפתחים נוספים בקיר כגון דלתות, מה שמראה כי האיטום בין מסגרות החלונות והדלתות לקיר לקוי.

 

כאשר מדובר על נזילת מים, רטיבות בקירות וכל מיני סוגים של כתמי עובש, הכול מתחיל בנזילה קטנה ותמימה על קיר או בתקרה. בהתחלה בני הבית אינם מתייחסים לסימנים או לחשד של הרטיבות. יש לדעת כי מה שמתחיל בנקודה קטנה יכול להיות גדול יותר. סימני רטיבות מל אזור הפאנלים מעיד על רטיבות קאפילרית  אשר עולה במעלה הקיר. גם אדים הנמצאים בחדר הרחצה, יכול להוות עיבוי אשר גורם להתנפחות הקירות והכוונה היא לקילופי צבע ובמקרים חמורים גם של טיח.  אם נסכם זאת כך, נזילות מהוות אויב מסוכן של כל מבנה. אם תזהו בזמן, תוכלו לחסוך כסף רב ועוגמת נפש. גם בגגות של מרפסות יכול לגרום לנזילות בקרות ולכן, איתור נזילות מים בקיר יגלה באופן מדויק היכן נמצאות הנזילות ייתכן כי  מדובר בשני מקורות של נזילת מים ולכן בדיקת איתור נזלות בקיר תאמת ו תתפוס בזמן את הנזילות.

מצלמה תרמית היא למעשה מכשיר הדמיה לאיתור נזילות בעיר

ישנם אנשי מקצוע בתחום האינסטלציה, אשר משתמשים עם גלאי סיב אופטי והכוונה לשימוש בממרבים וקווי מים. ניתן לראות את המתרחש בתוך הקיר מצלמה תרמית היא כלי יקר ערך ומיועד רק למומחים בתחום האינסטלציה אשר עברו הכשרה מקיפה לשימוש נכון בכל הקשור אל ציוד תרמי אשר מטרתו איתור נזילות בקיר. מי שגר בבניין מגורים יכול להיות חשוף לתביעות מצד השכנים אם בדירתו ישנה נזילה אשר גורמת לנזק. זו הסיבה כי יש להיות ערניים לכל סימן או חשש של דליפה. גם בדיקה מיוחדת נעשית בקירות אנכיים והכוונה היא אל בדיקת אשפרה. בבדיקה זו יש להתיז מים על הקיר באופן מבוקר על מנת לדעת מהיכן נובעת הנזילה. בדיקה זו הינה מורכבת ואורכת יום שלם ויש לבצעה פעמיים.

 

ישנן בדיקות שונות כפי שהבנתם למטרת איתור נזילות מים בקיר. אם אתם בעלי מרתפים יש לשים לב שבעתיים במיוחד בימי החורף ובכל עונה לגבי סימני רטיבות בקיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרטי התקשרות

טלפון:
072-393-6644

דוא”ל:
Israelproview@gmail.com

דילוג לתוכן