PROVIEW Leaks detection

Call now: 072-393-6644

 איתור נזילות | צילום קווי ביוב | צילום תרמי | צילום רובוטי- PROVIEW

איתור נזילות מים בבית

איתור נזילות מים בבית

אנשים רבים אינם אוהבים להתעסק עם נזילות מים בבית אבל כאשר אין ברירה יש להזמין חברת אינסטלציה אשר תבצע עבורכם איתור נזילות מים בבית. ניתן למצוא סיבות רבות לנזילות מים ולפעמים אין אנו יודעים בכלל שנזילה זו קיימת והכוונה היא אל נזילה סמויה. למעשה שחיקה טבעית או מה שנקרא בלאי בצנרת עם השנים יכול לגרום לבעיה של נזילות מים בקירות תחת הרצפות אפילו במערכת הביוב כאשר שורשים חודרים לצנרת שוברים או סודקים אותה. גם שחיקה או קריעה של גומיות איטום אם בברזים השונים בבית או במערכת הצנרת או במכונת הכביסה או בדוד יכולים להוות נזילה. איטום לקוי באזורים כגון מרתף מרפסת וגג יכולים לגרום לכך שבמיוחד בימי החורף הגשומים תבחינו ברטיבות בתוך הבית.

 

בימינו איתור נזילות מים בבית נעשה באמצעות צילום תרמי משוכלל שכל חברת אינסטלציה אשר מכבדת את עצמה מחזיקה. זהו ציוד נחוץ מאין כמותו כאשר באפשרותו למצוא בזמן קצר את מקור הנזילה ובדיוק רב. כאשר הציוד התרמי הוא איכותי ומשוכלל תראו תמונה ברורה מאוד של הצנרת וכן מה הפגם שבה. מלבד זאת ישנה אפשרות של הדפסת דו”ח מדויק מהמצלמה אשר מראה ומסביר מה הבעיה ואפילו את אופן התיקון. יש לציין כי אם רכשתם זה עתה דירה או בית מקבלן ויש לכם אחריו קבלן למשך 7 שנים ניתן יהיה להשתמש בדו”ח זה בית המשפט כאשר תתבעו את הקבלן בידה ויסרב לתקן את הנזילות.

הבדל טמפרטורות בצילום תרמי יראה היכן הנזילה

כאשר קיים הבדל טמפרטורות במצלמה התרמית ניתן להבין מהיכן נובעת הנזילה. אם מדובר במצלמה בעלת סיב אופטי התמונה שתשודר תהיה חדה יותר. בזמנו האינסטלטורים היו חוצבים בקירות באזור שהם שיערו שמשם ישנה הנזילה והיו שוברים חלק גדול מהקירות ככך שההוצאות על התיקון והשיפוץ היו גבוהות וכן אי הנוחות בבית לא  הייתה משתלמת. היום אין צורך יותר בתיקון מהאסכולה הישנה כאשר איתור נזילות מים בבית נעשה באמצעות ציוד תרמי משוכלל. כאשר מדובר  על איתור נזילות מים בבית באמצעות ציוד תרמי ניתן למצוא מצלמות משוכללות בעלות סיבים אופטיים ובגדלים שונים כך שמצלמות אלה יכולות לחדור לצנרת ולצלם תמונות ברורות מאוד מה שיראה את המצב הנתון ואת אופי התיקון.

 

מצלמה בעלת סיבים אופטיים הנכללת בציוד תרמי המיועד עבור איתור נזילות מים בבית. הסיבים הללו הינם גמישים ועשויים לחדור גם לצנרת הקטנה ביותר שאפילו במצלמה תרמית סטנדרטית קשה לזהות מהיכן הנזילה. ציוד תרמי משוכלל ורב גוני נותן את האפשרות לבדוק כל סוג של נזילה  במקרים של בעיית גישה או שישנן סתימות או נזילות תחת הרצפות וכדומה. כאשר יש לאתר נזילה או תקלה במערכת הביוב ישנן מצלמות רובוטיות אשר יכולות גם לתקן את התקלה באמצעות מכשור מיוחד  כגון חיתוך שורשים שחדרו לביות וזאת תוך כדי צילום וסקירת המערכת.

מדוע איתור נזילות יש לבצע באופן מידי?

בזמן שאתם מגלים כי קיימת נזילה בבית היא לבטח לא תיעלם מעצמה כי אם רק תגבר יותר ויותר. יש לקרוא  לאינסטלטור אשר מומחה עם איתור נזילות מים בבית על מנת שבאמצעות המכשור המשוכלל שלו יוכל לאתר בדיוק את הצנרת הפגומה. יש לדעת כי לעיתים קרובות מדובר אפילו על כמה צינורות פגומים או שמי שהתקין את התשתית לא חיזק היטב את החיבורים ומשם הנזילה. אל תהיו שאננים ותמתינו למחר כי אם מיד יש להזמין חברת אינסטלציה אשר באמצעות איתור נזילות מים בית עם מכשור תרמי מתקדם תוכל לגלות את הבעיה ולתקן אותה. לפני שתזמינו את מי שמומחה עם איתור נזילות מים בבית תוכלו לבצע בדיקה פשוטה בעצמכם. יש לסגור את הברזים בבית ולעמוד ליד שעון המים. אם השעון ממשיך להסתובב סימן שאכן קיימת אצלכם נזילה.

 

עליכם לדעת כי אם קיימת נזילה  כלשהי בקיר או בתקרה הנזק שייגרם לאיכות חייכם יהיה גדול. מים שחודרים לבטון יישארו שם  לזמן ממושך ויגרמו לבידוד לקוי לבית. מים אלה שנמצאים בבטון ישפיעו על הטמפרטורה בית והבידוד יהיה לקוי כך שלמשל בימי החורף תצטרכו לבזבז יותר אנרגיה על חימום מאשר אם לא הייתה נזילה. מיותר להזכיר את הוצאות המים הגבוהות כאשר הנזילה הינה משמעותית ואינכם יודעים מדוע חשבונות המים שלכם גבוהים אבל למעשה זה מה שאמור להדליק אצלכם נורה אדומה אם לא עשיתם שימוש עודף במים. גם ריח מוזר של טחב או סימנים כהים על הקירות ועל אחת כמה וכמה כאשר נוצרים סימנים כהים של עובש סימן שיש לכם נזילה כבר הרבה זמן.

שימוש במצלמת סיב אופטי באילו מקרים?

כאשר קיימת פריצה של מים שאין לה הסבר וכן נבדקה צנרת המים החמים והקרים ואין תשובה לגבי מיקום הנזילה. גם במקרה זה יש לקרוא לאיש מקצוע אשר מתמחה עם איתור נזילות מים בבית. אם יש לכם סתימות חוזרות במערכת הביוב כל אינסטלטור מומחה ייעץ לכם לבצע בדיקה באמצעות מצלמה עם סיב אופטי אשר חודרת לצנרת ומגלה את הבעיה. מצלה ז כאמור מחוברת למחשב נייד שנמצא אצל איש צוות של חברת האינסטלציה והוא יכול לראות בזמן אמת את כל התשתית והיכן קיים ליקוי.  לא כל אינסטלטור מאתר נזילות יוכל לטפל לכם בתקלה באמצעות איתור נזילות מים בבית באמצעות מצלמה עם  סיב אופטי מתקדם. יש למצוא איש מקצוע וותיק או יותר נכון חברת אינסטלציה הקיימת כבר שנים ומחזיקה בכל הציוד המשוכלל ביותר על מנת לבצע איתור נזילות מים בבית באמצעות מכשור משוכלל שידייק היטב את מיקומה של הנזילה או הנזילות במידה והמצב החמיר.

 

אם יש לכם פוליסת ביטוח מבנה בגלל המשכנתא שאתם עדיי משמים יש לפנות לחברת הביטוח אשר תשלח אינסטלטור מטעמה שיבדוק או יבצע איתור נזילות מים בבית. בדרך כלל כל אינסטלטור מוסמך או חברת אינסטלציה מוסמכים לבצע בדיקה זו. אם אין לכם אינסטלטור מומחה תוכלו לבקש מחברת הביטוח איש מקצוע שהחברה עובדת מולו. ההשתתפות העצמית שלכם חייבת להיות מוזכרת בפוליסת הביטוח כך שתדעו מראש מה הסכום שעליכם לשלם אבל תדעו טוב יותר לאחר הצעת המחיר שתקבלו מחברת האינסטלציה והיא תאושר ע”י חברת הביטוח. יש לדעת כי האמצעים אשר בהם משתמשים אינסטלטורים או חברות אינסטלציה הינו חשוב לא פחות מאשר פוליסת הביטוח עצמה. איתור נזילות מים בבית באופן מקצועי נעשה באמצעות מכשור תרמי. למשל צלמה תרמית שמבצעת איתור נזילות מים בבית הינה האמצעי הטוב והמקצועי ביותר. זוהי שיטה יקרה מעט אך משתלמת בשל הדיוק הרב באיתור הבעיה.

 

השיטות של איתור נזילות באופן משוכלל הן רבות. לדוגמא אם קיימת גישה קשה לתשתית הצנרת ניתן יהיה לבצע איתור נזילות מים בבית באמצעות  מצלמת סיבים אופטיים. המידע המועבר לסיבים האופטיים הינו באמצעות קרני אור ורובוט זעיר הוא זה שיגיע  לאזורים הקשים.את ההחלטה באיזה ציוד  תרמי יש להשתמש נתונה בידיה של חברת אינסטלציה אשר מחזיקה בכל הציוד האיכותי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרטי התקשרות

טלפון:
072-393-6644

דוא”ל:
Israelproview@gmail.com

דילוג לתוכן