PROVIEW Leaks detection

Call now: 072-393-6644

 איתור נזילות | צילום קווי ביוב | צילום תרמי | צילום רובוטי- PROVIEW

איתור נזילות במצלמה תרמית

איתור נזילות במצלמה תרמית

הקדמה הטכנולוגית לא פסחה גם על ענף האינסטלציה וחידושים שונים משדרגים את האפשרויות של האינסטלטורים לאתר בעיות של רטיבות כאשר איתור נזילות במצלמה תרמית הינו מדויק, כך שהבעיה נפתרת ללא נזק רב כגון שבירת קירות באופן ניכר ונזקים כספיים בעקבות התיקון. האיתור עצמו אורך מספר שעות היות ומדובר על עבודה שיש לדייק בה באמצעות צילום הצנרת בקירות, מה שחושף סדקים או בעיות שונות בצנרת המים. מצלמה זו עובדת באמצעות קרני אינפרה אדום כשאר הרגישות היא לחום וכך למעשה ניתן יהיה לזהות הפרשי טמפרטורה. יש לחמם את המים בכל הבית וכאשר המים החמים זורמים בצנרת יש לעבור עם המצלמה התרמית על הקירות והרצפות בכל חלל וחלל בבית. באמצעות איתור נזילות במצלמה תרמית ניתן למצוא את האזור המדויק של הצינור שנפגם ולחסוך צורך בשבירה ניכרת של קירות או רצפות.

 

עוד שימוש נוסף ע”י איתור נזילות במצלמה תרמית הוא בבדיקה לפני רכישת בית או דירה. בדיקה זו הינה חשובה היות ואם הצנרת ישנה ויש להחליפה מדובר על הוצאה גבוהה מאוד של כסף. שמה הטוב של המצלמה התרמית הולך לפניה מזה שנים. בדיקה זו של איתור נזילות במצלמה תרמית אינו יקר בהשוואה לנזק שעשוי להיגרם למבנה אם הבעיה לא תתגלה בזמן הנכון.  לעיתים האינסטלטור יוכל על סמך תיאור שלכם לאתר את הבעיה ולא תמיד יש צורך בשימוש עם ציוד כגון איתור נזילות במצלמה תרמית.  ותוכלו לחסוך את הבדיקה וזאת על פי שיקולה של חברת אינסטלציה וותיקה. למעשה המצלמה התרמית הינו כלי נפוץ בענף של איתור נזילות במצלמה תרמית.

אז מתי לא מומלץ להשתמש במצלמה תרמית?

כאשר העומק מוגבל המצלמה התרמית מגיעה לעומק של כמה ס”מ כך שהמצלמה יכולה להיות יעילה רק בין כתלי הנכס ולא מוצה לו. כאשר מדובר על נזילות ממערכת הביוב ולא ניתן לחמם באזור זה את המים קשה יהיה לבצע איתור נזילות במצלמה תרמית. גם משטחים כגון משטחי בטון או עץ אם הצנרת נמצאת תחת משטח מבודד חום המצלמה התרמית לא תסייע באיתור הנזילות היות ולא ניתן לזהות טמפרטורת מים מתחת למשטח. המצלמה התרמית הינה כלי נפוץ בתחום האיתור והיא אחד מהמכשירים הראשונים אשר פותחו לצורך איתור נזילות מים. מקורה של המצלמה היא במילה “תרמוגרפיה” והיא משמשת היום במגוון רב של תחומים כמו: אבטחה במוסדות ביטחון שונים, ענף החשמל האוטומציה מחקר ופיתוח וגם בתחום הרפואי.

 

המצלמה התרמית כפי שהוזכר מתבסס על קליטת קרינה תת אדומה הנפלטת מכל אובייקט של טמפרטורה מעל ל-0 מעלות. גלאים ומצלמות תרמיות קולטים את הקרינה האלקטרומגנטית ומעבדות אותה. זהו כלי מקצועי ומדויק להפליא כאשר בעזרתו ניתן יהיה להבחין בבעיות שונות בתשתית המים הנקיים המגיעים לברזי הבית כגון: שברים סדקים ליקויים ובעיול בניקוז  אשר מושפעים גם מאיטום לקוי ועוד. גם כשלי בניה בנכס ניתן יהיה לאתר באמצעות המצלמה התרמית. גם בחברות בדק בית משתמשים בציוד זה על מנת לבצע בדיקת איתור נזילות במצלמה תרמית.

מתי ובאילו מקרים משתמשים במצלמת סיבים אופטיים?

סיב אופי הינו כבל דק אשר באמצעותו ניתן יהיה להעביר קרן אור מקצה אל קצה. כבלים אלה מונחים במגוון רב של תשתיות כמו: כבל תת ימי כבל ברשתות חשמל וכדומה. כבלים אילו יגיעו בזוגות היות והמידע הועבר בהם יכול לעבור רק בכוון אחד זוהי בעצם מצלמת ווידאו בעלת סיב גמיש אשר מגיעה במידות ואורכים שונים וכן בקוטר שונה כאשר היא מסוגלת לחדור לתוך הצינור או באזור שחשוד כסתימה. ניתן להביט על הצג שניתן לצפות בו מבחוץ, מה שניתן בעצם לראות בבירור את פנים המערכת ולזהות את התקלה. כאשר אזורי הגישה עמוקים ומוגבלים כגון בצנרת תת קרקעית שימוש עם מצלמה בעלת סיבים אופטי יהיה יעיל ומתאים. מי שתחליט על מכשור מתאים לצורך איתור נזילות במצלמה תרמית או ציוד תרמי אחר הינה חברת האינסטלציה על פי המקרה  או המיקום של הצנרת אם בפנים או אם מחוץ לבית גם בצינורות מפותלים שהגישה אליהם הינה קשה רק מצלמות בעלות סיבים אופטיים יוכלו לפתור את הבעיה. טכניקה זו מאפשרת להחדיר את המצלמה דרך פתחים קטנים מאוד. גם שורשים אשר חדרו בצנרת תשתית הביוב ניתן יהיה לאתר באמצעות מצלמה אופטית.

 

כאשר קיים ספק בשל מורכבות הנזילה שימוש עם מצלמה אופטית יהווה את המענה המושלם היות ואם איתור נזילות במצלמה תרמית לא עלה על הבעיה השימוש הבא יהיה בבדיקת מערכת תשתיות הביוב באמצעות מצלמה בעלת סיבים אופטיים. מדובר על כלי איתור נזילות במצלמה תרמי שהוא חשוב ונחוץ לכל חברת אינסטלציה. המצלמה התרמית הינה למעשה “העיניים הבוחנות והמקצועיות של האינסטלטור”.על פניו נראה כי איתור נזילות במצלמה תרמי יכולה להיות פעולה פשוטה אבל כשאר מתחילים להופיע סימנים כמו פטריות ועובש באזור מסוים ניתן יהיה לראות את הרטיבות. החשד לנזילה מובן ולפעמים זו אינה הנקודה שבה נמצאת הנזילה כי אם המים חלחלו לאזור זה ממקום אחר שהתחיל בצנרת.

להגיע למקור הנזילה ולתקן אותה מבלי לשבור קירות

איתור נזילות במצלמה תרמית מאפשר לראות מבעד לקירות ולרצפות את הצנרת בבית וזאת מבלי הצורך לשבור את הקירות או הרצפות. ניתן יהיה להגיע למקור הנזילה ולתקנה על הצד הטוב ביותר כאשר האבחון היה מדויק ויעיל. תחסכו שבירה מאסיבית והוצאות גבוהות באמצעות מכשור יעיל זה.אם הבחנתם ביתכם אזורים שבהם קיים קילוף של טיח מומלץ כי לא תדחו את הטיפול היות והנזק המצטבר יפגע בתשתית לעמק וכן למבנה. נזילות עשויות לגרום לקצרים חשמליים בבית כאשר המים מחלחלים בקירות ומגיעים לתשתית החשמל וזה מאוד מסוכן. מצלמה תרמית חוסכת זמן כאשר אנשים רבים סובלים מחוסר נוחות בשל נזילות ורטיבויות רבות שהתגלו בבית. אין צורך באיתור כפי שהיו נוהגים לעשות האינסטלטורים בעבר כמו “שיטת המצליח” כאשר היו שוברים הרבה קירות בבית בתקווה להגיע לאזור של הצנרת הפגומה כי אם באמצעות מצלמה תרמית משוכללת כבר ניתן לחסוך בשבירת קירות או רצפות ע”י איתור עם מכשור משוכלל ומדויק שכבר נמצא בשימוש שנים רבות.

 

כאשר מדובר על מבנים מסחריים מערכת של תשית המים והביוב עשויה להיות בהרבה יותר מורכבת מאשר מערכת של תשתית מים וביוב בדירות ובתים פרטיים. גם החיסכון בזמן הינו רב. אין מדובר בצנרת פשוטה שניתן יהיה להחליף לה חלקים שונים שנפגמו. למשל הקירות במבנים אלה הם אקוסטיים והרצפות עשויות להיות מיוצרות מחומרים מיוחדים שעמידות בפני חומרים כימיים. כל אלה יקר יהיה להתקין אותם מחדש ולכן שימוש במצלמה תרמית הינו הדבר הנכון ביותר לעשות. גם מבחינת הפסקת העבודה במפעלים כשאר קיימת נזילה ויש לאתר הבעיה נפתרת באמצעות השלב הראשון  שהוא איתור נזילות במצלמה תרמית ותיקון הבעיה כאשר מאבחנים אותה באופן יעיל ומדויק ע”י מכשור משוכלל זה. מיותר לציין כי גם הנזקים והסימנים הלא אסתטיים בעליל מורידים את ערכו של הנכס. מכל מקום תיקון רטיבות ונזילות הינו תיקון דחוף שיש לבצע באופן מידי. בעלי נכס משכילים לעשות ומזמינים בדיקת איתור נזילות במצלמה תרמית גם אם אין חשש לנזילות על מנת שיוכלו להיות עם אצבע על הדופק בכל הקשור למצב תשתיות המים היות ומערכות זו אינה גלויה וערנות רק תמנע לנזקים גדולים בעתיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרטי התקשרות

טלפון:
072-393-6644

דוא”ל:
Israelproview@gmail.com

דילוג לתוכן