PROVIEW Leaks detection

Call now: 072-393-6644

 איתור נזילות | צילום קווי ביוב | צילום תרמי | צילום רובוטי- PROVIEW

איתור נזילה בצנרת

איתור נזילה בצנרת

 

אחת הבעיות הקשות היא  איתור נזילה בצנרת. זוהי משימה לא פשוטה לגלות מהיכן נובעת הנזילה. עד לפני כמה שנים, היו צריכים לחצוב בקירות לעומק, בכדי לחפש את מקור הנזילה, מה שהיה גורם ללכלוך רב ושיפוץ של הרבה כסף. היום השתנו הזמנים וחברות אינסטלציה, מחזיקות במכשור משוכלל, אשר תפקידו לצלם את הקירות לעומק ולזהות על המסך של מצלמה תרמית את הצינור, אשר ממנו נובעת הנזילה. מצלמות אלה, עשויות מסיב אופטי, אשר מאפשר להחדרת הסיב האופטי לצנרת, לשדר תמונה באיכות טובה וכן להאיר נקודות שבהם יש נזילה.

 

מצלמה  המבצעת איתור נזילות בצנרת, מאפשרת לשימוש של מיקום מדויק שבה נמצאת הנזילה. ישנם עוד מכשירים נוספים, לגילוי של סתימה או נזילה בצנרת הביוב.  כאשר קיימת בביתכם פריצת מים, כאשר מערכת המים נבדקה , הן במים הקרים והן במים חמים. על מנת לצלם את פנים הצנרת, יש צורך בבדיקה באמצעות מצלמת סיב אופטי. גם סתימות בחדר האמבט או בשירותים, ניתן לפתור באמצעות שימוש עם מצלמה מתקדמת לאיתור נזילות.  אם הבחנתם בסימנים לא מוסברים בקירות, יש להשתמש בציוד מתקדם של איתור נזילה בצנרת. גם בעיות באיטום, ניתן לבדוק באמצעות מצלמה משוכללת המאתרת את מקור הנזילה.

 

בבדיקה מתקדמת לנזילות מים נבדקים האזורים החשודים

כאשר אתם מזמינים בדיקת איתור נזילה בצנרת, לא נבדקת כל המערכת בכללותה, כי אם רק האזורים שנראים חשודים לנזילה מיפוי מדויק של הצנרת באמצעות מצלמת אינפרה אדום או מצלמות סיב אופטי, ניתן יהיה לדעת את מיקום הפיצוץ בצנרת. איתור זה, עשוי להיות מורכב יותר, כאשר מדובר על בתים או דירות שהם בעלי מערכת צנרת מסובכת. המחיר של איתור נזילה בצנרת לאיתור נזילה בודד ולא בסקירת כל הנכס. כאשר חברת אינסטלציה שולחת לכם הצעת מחיר בדבר איתור של נזילה סמויה, יש לשים לב כי הצעת המחיר תהיה גלויה ומפורטת. יש לשים לב, כי הצעה זו, כוללת פירוט של האמצעים הטכנולוגיים, אשר בהם השתמשה החברה. ישנם מקרים, אשר בהם האינסטלטור או צוות המומחים של חברת אינסטלציה, לא יצטרך להשתמש בכל  האמצעים, מה שיגרום למחיר להיות סביר ונמוך יותר.

 

יש לציין כי נזילה שלא נגרמה בשל לחץ מים, כאשר המים הגיעו ממקור חיצוני, כגון מי דלוחין, מים אשר ירדו לצנרת מהכיור, המקלחת, האמבטיה או השירותים, ה אלה שעשויים להיות מקור הרטיבות, או לפעמים מים שחדרו מגג המבנה. כאשר חברת אינסטלציה מומחית, תבצע עבורכם בדיקת איתור נזילה בצנרת, היא תוודא בדיוק רב את מקור הנזילה. יש למצוא חברה שיש עליה ביקורות טובות של לקוחות או גולשים אשר כבר התנסו בשירותיה והיו שבעי רצון ממנו. תמיד מומלץ, לשאול את נציג החברה אם יש לו מכשור טכנולוגי מתקדם, עבור איתור נזילה בצנרת, כך שתוכלו להיות בטוחים, כי העבודה תתבצע על הצד הטוב ביותר, ללא צורך בשבירת קירות או רצפות מיותרות, כאשר הבעיה תימצא ויש לתקן את נזילת המים.

לעיתים הנזילה נובעת מהדוד

 

יש לציין, כי לפעמים נזילת מים מגיעה  מצנרת מים חמים שמגיע מהדוד. סימני רטיבות עשויים להופיע במיוחד בחורף, מה שמראה על בדיקה בגג, אולי האיטום אינו מקצועי, או שיש לחזור שוב על האיטום בשל שנים שעברו וקיים בלאי או סדקים באיטום.כאשר חברת אינסטלציה רואה כי ישנה נזילה תחת הריצוף במבנה, על מנת שהנזקים יהיו קטנים יותר, יש לבדוק באמצעות מכשור משוכלל הבודק איתור נזילת מים בצנרת. בנוסף, יש לבודד את האזורים הרטובים באמצעות חגורת בטון  אטומה מסבב לפתחים ולקירות, מה שימנע מהמים ליצור סימני רטיבות בשאר האזורים בבית. יש לדעת, כי כאשר מתרחשת נזילת  מים, לא תמיד קל למצוא מהיכן היא מגיעה או מתי נזילה זו החלה. לרוב אנו מבחינים בכתם רטוב על התקרה או הקירות, ירידה בלחץ המים, קצר במערכת החשמל, או אפילו ריח של טחב, אשר נובע מרטיבות שחדרה לקירות. הבעיה היא שאם אנו מבחינים ברטיבות, הנזק כבר עשוי היות בלתי הפיך ולכן, ההמלצה של כל חברת אינסטלציה, אשר מתמחה בנושא איתור נזילותב צנרת, הינה לבדוק בכל שנה, את מערכת המים והביוב, מה שימנע נזקים והוצאות כספיות גבוהות, כאשר הנזק כבר חמור יותר.

 

ההבדל בין נזילות מים גלויות לבין נזילות מים סמויות

כאשר רואים את הנזילה, קל לפתור ולתקן אותה, אפילו לפעמים ללא צורך במכשור של איתור נזילות בצנרת מים. נזילות סמויות, אינן מטופלות במהירות ולכן, ישנן השלכות הכרוכות בסופו של דבר בהוצאות כבדות. אם מדובר בקירות, לפעמים נזילה שכבר הייתה קיימת שנים, עשויה לגרום לנזק ביסודות המבנה ואפילו בבטון. במידה ויש לכם ביטוח מבנה, תוכלו להפעיל את הביטוח. לרוב, חברות ביטוח, תשלחנה אינסטלטור מטעמן. יש להיות ערניים כל העת, למשל כאשר חשבון המים הוא גבוה, אם ישנה ירידת לחץ מים וכדומה, או ריח של טחב או סימני מי או עובש בתקרה או בקירות, שינוי גוון הרצפות, אשר מראה על נזילה המתרחשת תחת הרצפות וכדומה.

 

יש לדעת, כי ככל שהבנייה הינה מורכבת יותר, מערכת האינסטלציה בבניינים משותפים היא מורכבת יותר. יש למצוא חברה מיומנת אשר תצליח לאבחן איתור נזילות בצנרת. יש למצוא חברת אינסטלציה מיומנת או אינסטלטור וותיק העובד עם מכשור משוכלל, כך שלא תצטרכו לקרוא לו שוב, כאשר הוא פתר את בעיית הנזילה על הצד הטוב ביותר. שימו לב, כי חברת האינסטלציה שהזמנתם, קיים כל המכשור המשוכלל, על מנת שבאמצעות ציוד זה וידע רב ועשיר בתחום, החברה תוכל לאתר במהירות את הנזילות. נזילות מים בצנרת הניקוז, עשויה להיגרם בשל חוסר חיבור מקצועי של צנרת ספציפית זו. כאשר קיים פיצוץ בצנרת, יש להתקין מחבר מיוחד שמחבר בין חלקי הצינור שנחתך למטרת התיקון. לפעמים קיים צורך לקדוח בקירות או בשבירה של רצפות. זוהי עבודה מורכבת של אינסטלטור מומחה.

נזילות ממערכת ההסקה

מערכות הסקה ביתיות, עשויות לגרום לנזילה. הנזילה אינה מתגלה במהירות, היות ואם מדובר בבניין מגורים משותף, לא תמיד קל למצוא נזילה ממערכות אלה. באמצעות מצלמות תרמיות, אשר מראות את השינוי של הטמפרטורה אם בקירות או אם ברצפות, כאשר איתור נזילה בצנרת ניתן לגלות ביתר קלות.  יש לציין כי הטכנולוגיה בישראל מאוד  מתקדמת היות ושיטת איתור נזילה בצנרת פותחה בישראל. שיטה זו למעשה היא בשיטת אל הרס. גם העלות תהיה נמוכה יותר של תיקון הצנרת.  משרד הבריאות ומכון התקנים, אישר שימוש במכשור  המזהה נזילות, כאשר הבדיקה נעשית בדיוק מרבי.

 

ניתן למצוא את הדו”ח המדויק של מכשור טכנולוגי מדויק, המראה דו”ח מפורט של התקלות במערכת המים. ניתן למצוא גם ליקוי במרתפים, כאשר הנזילות ממי הגשמים מגיעים למרתפים. יש לבדוק איטום חיצוני ואיטום פנימי. בדיקת קירות חוץ למבנים וכן איתור נזילות בצנרת ובמוקדי מים אשר חודרים למבנה, ניתנים כאשר מבצעים מיפוי וסימון של הרטיבות בקירות  של חזית המבנה. אבחון זה, יכול להתאים לכל סוגי החיפוי של קירות חיצוניים ופנימיים כגון: אבן, שיש ופסיפס.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרטי התקשרות

טלפון:
072-393-6644

דוא”ל:
Israelproview@gmail.com

דילוג לתוכן