PROVIEW Leaks detection

Call now: 072-393-6644

 איתור נזילות | צילום קווי ביוב | צילום תרמי | צילום רובוטי- PROVIEW

תיקון רטיבות בקיר

תיקון רטיבות בקיר

כאשר הבית מתיישן, הצנרת גם לא הוחלפה זמן רב, או שהאיטום לקוי, אנו מבחינים בסימני עובש או כתמים לחים על הקיר, אשר מראים כי קיימת רטיבות. יש לבצע במהרה, תיקון רטיבות בקיר, באמצעות מומחים העוסקים באינסטלציה ואיטום. בגלל שיכול להיות, כי מדובר על נזילה בצנרת המים, חברת אינסטלציה, תבדוק באמצעות מכשור מתקדם, מהיכן נובעת הנזילה ואז, תתחיל לחצוב על מנת להחליף את הצינור הפגום. לפעמים הנזילה מתחילה מאזור הפאנלים, כך שמדובר בנזילה קפילארית וצוות האינסטלציה, יבדוק היטב את הנזילה ומהותה ויחליט מה התיקון הנכון ביותר שעליו לבצע. היום, באמצעות מכשור יעיל ומשוכלל, כבר ניתן לבצע תיקוני צנרת מדויקים ולהבחין בכלל, אם מדובר באיטום שיש לחדש, סדק בקיר חיצוני ועוד.

 

יש לציין, כי שהייה בבית עם עובש מסוכנת לבריאות ולכן, תיקון רטיבות בקיר, חייב להתבצע במהרה. גם מים, אשר חודרים לבטון, גורמים נזק לבטון וללבנים. ערך הבית יורד, עד לשיעור של 5%. אל תנסו לנקות כתמי עובש בעזרת כלור, או כפי שאתם מכירים בשם הנפוץ יותר, אקונומיקה, היות והכתמים יופיעו שוב, כל עוד הרטיבות לא טופלה. הדבר החשוב ביותר לעשות הוא להזמין מומחה באינסטלציה, אשר יבצע תיקון רטיבות בקיר. לפעמים הרטיבות מגיעה מהגג שהאיטום שם לקוי, או ממרפסת שרצפתה לא אטומה כראוי ועוד. רטיבות מתפשטת. אם הרטיבות מתגלה על קיר חיצוני, יש לבדוק אם ישנם סדקים בקיר שיש לאטום או לבצע איטום של הקיר החיצוני. 

 

אז מה גורם לרטיבות בקיר?

התשובות הן כמה. ראשית, נזילה של צנרת מים, אשר עשויה להתבלות עם השנים ולגרום לפיצוץ של צנרת והמים פורצים ומגיעים לכל מיני מקומות בקיר. גם קידוחים של צנרת מזגנים, יכולים לגרום לחדירת מים בקירות. לפני ביצוע תיקון רטיבות בקיר, יש לבדוק מהיכן הרטיבות. באמצעות מצלמה תרמית, ניתן יהיה לבדוק מהיכן מגיעה הנזילה גם רצועת בטון שאינן אטומות, גורמות למים לחלחל בהן ולחדור לפנים המבנה.אם מדובר בבניין מגורים, הרטיבות עשויה להגיע מהדירה שנמצאת מעליכם. את כל הבדיקות הללו, ניתן לבצע במדויק בדיקה באמצעות מצלמה תרמית ושאר מכשור משוכלל, אשר יכול לזהות בדיוק רק את הבעיה. לאחר מכן, כאשר ישנן תוצאות יש לבצע תיקון רטיבות בקיר. רטיבות בקירות פנימיים, ככל הנראה וזה כמעט וודאי, שמדובר על צנרת מים פגומה.

 

על מנת לאתר רטיבות בקירות הבית, יש להיעזר עם אנשי מקצוע, אשר מתמחים בבדיקת רטיבות בקירות וכל בעיית אינסטלציה אחרת. תיקון רטיבות בקיר, יש לבצע רק עם מומחים בדבר, כמו חברת אינסטלציה, אשר עוסקת שנים בתחום והיא בעלת ניסיון עשיר ומכשור איכותי ומשוכלל מאוד. למשל מצלמה תרמית, מבוססת על חום,כך שהיא בודקת את השינוי של הטמפרטורה של המים, כך שגם באמצעות צילום פנימי, היא גם תאתר את מקור הרטיבות. כאשר ישנה רטיבות בחדרי האמבטיה או בשאר החללים בבית, טיח מתקלף, זה אחד הסימנים של רטיבות בקיר. שימו לב לסימנים והזמינו מהר חברת אינסטלציה אשר מבצעת תיקון רטיבות בקיר. יש כאלה שמשתמשים בפוליסת הביטוח שלהם, כמו ביטוח משכנתא, אשר באמצעותו ניתן להפעיל את   הפוליס, כך שבעל הנכס, ישלם רק את ההשתתפות העצמית. אם מדובר בדירת מגורים, הנמצאת בבניין קומות, במידה וקיימים נזקים בדירתכם, כתוצאה של נזילה מדירת השכים, וועד הבית או חברת ניהול בניין המגורים, תצטרך לפתור את הבעיה. השכן הגר מעליכם למשל, כאשר הבעיה היא אצלו,על השכן שממנו נובעת הנזילה, לתקן את הנזילה ולשלם את הנזקים שנגרמו לדירה שניזוקה.

 

כיצד מונעים מראש רטיבות בקירות?

אנשים רבים עסוקים רוב שעות היום, אך אינם מבינים כי מערכת האינסטלציה, דורשת תחזוקה שוטפת. הכוונה היא בדיקה אחת לשנתיים של הצנרת של המים והביוב. דבר זה ימנע את הצורך לשלם כסף רב, על תיקון רטיבות בקיר. אם מדובר בדירה שכורה, בעל הבית, יצטרך לשלם על תיקון רטיבות בקיר. אם מדובר ברכישת דירה חדשה או בית חדש מקבלן, לקבלן יש 7 שנות אחריות על המבנה, כך שהוא יצטרך לשלם על התיקון. ברגע שתתחילו לטפל בבעיה של רטיבות בקירות הבית מוקדם יותר, כך תימנע תופעת העובש. יש להקפיד על אוורור הבית, באמצעות פתיחת חלונות וכן, לשים לב כי חדר האמבט יהיה מאוורר, בגלל הלחות שתמיד נמצאת בו.

 

כשאר רוכשים נכס מיד שנייה, יש להקפיד ולהזמין חברת בדק בית, אשר תוכל לבדוק את מצב הצנרת של המים והביוב, כך שאם ישנה תקלה או שיש צורך בהחלפת צנרת המים , א שישנה רטיבות ויש לבצע תיקון רטיבות בקיר, תוכלו להוריד את מחיר הנכס, או פשוט למצוא נכס חדש, אם ההוצאה גדולה מדי ואינה משתלמת.יש לציין, כי מים שמחלחלים עם הזמן, גורמים לנזק חמור למבנה. קירות הבית, צריכים להיות תמיד יבשים  וכך הם יישארו יציבים וחזקים לזמן רב. שימו לב כי הסכנה השנייה של רטיבות בקירות הבית, הוא קצר וסכנה לבני הבית. בקירות קיימים קווי חשמל ומים וחשמל פשוט גורמים לקצר חשמלי. למעשה, מומחים באינסטלציה ואיטום, צריכים לגלות תחילה את מקור הרטיבות באמצעות מכשור תרמי משוכלל, אם מדובר בצנרת שנפגמה, או כתוצאה ממי גשמים שחדרו לגג, לקירות החיצוניים, למרתף או למרפסת שלא אטומה כראוי, כך שיוכלו להחליט באיזה שיטת תיקון רטיבות בקיר הם ישתמשו לפי הנתונים של הבדיקה. 

 

טיפול ברטיבות בקירות – עשה ואל תעשה

שימו לב, כי ישנם דברים שאסור לעשות, כמו להמתין לקיץ,לקלף את הצבע שהתנפח ולצבוע מחדש. מדובר על טעות חמורה, היות והמים ימשיכו לגרום לנזק ולכן, לפני כל צעד הדבר החשוב ביותר הוא לבצע תיקון רטיבות בקיר, באמצעות אנשי מקצוע מיומנים שזה תחומם.ניתן היום לטפל בבעיות של תיקון רטיבות בקיר, באופן ממוקד ובעלות סבירה. במקרים שבהם הרטיבות נובעת מקירות חיצוניים, יש לאטום באמצעות יריעות ביטומניות והכוונה היא לאיטום חיצוני. אם מדובר באזור מסוים, העלות של איטום באמצעות יריעה ביטומנית באזור הספציפי היא של כמה מאות שקלים בודדים למ”ר.

 

לפעמים הבעיה היא דווקא בסדקים הפנימיים לפני האיטום והעלות של תיקון זה היא די זניחה.בתים פרטיים, הבעיה של חוסר איטום בקירות נפוצה. הקורות אשר מקיפות את הבית שהן למעשה הבסיס שעליו קיימת רצפת הבטון. יש למרוח את הקורות בחומר איטום מקצועי. אם הרטיבות נובעת בקירות החיצוניים של הבית, כאשר קירות אלה אינם סמוכים לקירות של החדרים הרטובים כגון חדר הרחצה או במטבח, הבעיה היא באיטום החיצוני ויש לטפל בזה בהקדם. מדובר על בעיה רצינית שיש לטפל בה כמה שיותר מהר. ללא תיקון רטיבות בקיר, הבעיה רק תחמיר וייגרם נזק משמעותי לתשתיות של הבית. גם מהבחינה הבריאותית והאסתטית, תיקון רטיבות בקיר, הוא בגדר חובה לשמירה, הן על המבנה והן על בני הבית. בית, חייב להיות ראוי למגורים ושמירה עליו באמצעות תחזוקה נכונה, תוכל רק לעלות גם את איכות החיים. יש לציין, כי מחיר של תיקון רטיבות בקיר, ישתנה  לפי הנתונים, גודל הקיר שנרטב ועוד. מומלץ לבצע השוואת מחירים, לפני שתזמינו חברה מקצועית למטרת תיקון רטיבות בקיר. יש לבקש אחריות או קבלה, שהיא מהווה את האחריות על תיקון רטיבות בקיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרטי התקשרות

טלפון:
072-393-6644

דוא”ל:
Israelproview@gmail.com

דילוג לתוכן