PROVIEW Leaks detection

Call now: 072-393-6644

 איתור נזילות | צילום קווי ביוב | צילום תרמי | צילום רובוטי- PROVIEW

רטיבות בקיר פנימי

רטיבות בקיר פנימי

כאשר אתם רואים כי קירות הבית רטובים, יש להתחיל לחפש מהיכן מגיעה רטיבות בקיר פנימי. הזנחה של רטיבות זו, תגרום בסופו של דבר להתפוררות המבנה וסכנה ליסודות הבית עד לסכנה ממשית. יש לציין כי גם סיבוכים בריאותיים נגרמים כתוצאה של רטיבות בקיר פנימי ועד מהרה ניתן יהיה להבחין בכתמי עובש. כשאר בעל מקצוע כגון אינסטלטור מגיע אליכם הביתה לבדיקת רטיבות בקיר פנימי הוא יגיע עם ציוד מיוחד ומשוכלל אשר ניתן באמצעותו לבדוק היכן בדיוק נמצאת הנזילה. לפעמים מדובר בכשל באיטום או באיטום לא מקצועי או בצינור שנסדק ויש לתקן אותו בהקדם.

 

אם מזניחים תופעה זו, הסכנה היא גם שההוצאה הכספית תהיה גבוהה מאוד וחבל. זו הסיבה כי רבים מזמינים אחת לשנה בדיקה בציוד תרמי משוכלל אשר באמצעותו ניתן יהיה לצלם מבעד לקירות באמצעות טכנולוגיית אינפרה אדום. זו הדרך הטובה ביותר להקדים תרופה למכה קיימת חשיבות מכרעת בהזמנה של חברת אינסטלציה אשר מחזיקה בציוד תרמי משוכלל ומקיף כאשר ניתן באמצעותו לבדוק באופן מדויק מהיכן נובעת הנזילה. בדרך זו כאשר הבדיקה מדויקת הנזק שייגרם לקיר הינו מזערי כאשר יודעים בדיוק מה הבעיה ואם יש לחצוב אז כמה ולבצע זאת באופן שהנזק לא יהיה רב. זו הטכנולוגיה החדישה אשר באמצעותה ניתן למזער את הנזק וכמובן את ההוצאות המיותרות.

בידוד הקירות פחות מאסיבי אם קיימת רטיבות בקירות הפנימיים

לפעמים רטיבות בקיר נובעת מרטיבות אשר מתחילה דווקא תחת הרצפות. תופעה זו נקראת תופעה נימית. המים עולים כלפי מעלה לקירות. יש לבדוק איטום בחדרים רטובים והכוונה היא למטבח ולחדר האמבטיה. רטיבות בקיר פנימי רואים רק בחלקו התחתון של הקיר. ישנם מצבים אשר בהם ניתן כבר לראות כתמי עובש בקירות אבל לא מיד תופעה זו נובעת בשל רטיבות בקיר פנימי. גם בגלל עיבוי תופעה זו יכולה להיגרם באמצעות מצלמה תרמית וגלאי לחות ניתן יהיה לוודא כי הרטיבו אינה מהצנרת עצמה. גם בגלל חוסר אוורור במיוחד בחדרים הרטובים כגון חדר המקלחת תופעה זו נראית היטב. יש לאוורר את החדרים הרטובים ובכלל את כל הבית גם בימי החורף על מנת למנוע כתמי עובש בקירות או בתקרות.

 

לפעמים כאשר המים חודרים מבעד למעטפת החיצונית של הקיר פנימה, העיבוי של אדי המים גורם לטיפות ורסיסים קטנים של הציפוי הפנימי של המבנה. אם הציפוי דק או לא איכותי דיו. זו הסיבה כי נוצרת רטיבות בקיר פנימי. גם בועות קטנות נוצרות סביב הקירות ובאזור שיש בו רטיבות. עיבוי המים מתרחש בגלל טיפות מים במקומות אשר בהם הטמפרטורה נמוכה יותר בדירות קרקע למשל, מי התהום  הנמצאים תחת הרצפות ובאים במגע או כתוצאה מדליפת מים בתשתית הביוב וכדומה. הרטיבות העוברת מחדרי הרחצה לחדרים נוספים בית בשל איטום לקוי של הרצפות או של החדרים הרטובים רטיבות בקיר פנימי הינה תופעה די נפוצה ואין להתייחס אליה בקלות ראש. רטיבות זו פוגמת באיכות חייהם של אנשים רבים אשר סובלים מהתופעה כגון בבריאות ובהרס הנכס והיא רק תחמיר ללא טיפול נכון. לפעמים הרטיבות מגיעה דווקא מאזור הגג. בזמנו לני שנים רבות כאשר לא היו בנמצא מכשור משוכלל כגון ציוד תרמי לגילוי נזילות היו חוצבים המון בקירות, מה שהיה גורם לנזק רב אי נוחות בדיור והוצאות כספיות רבות על תיקון הנזק.

 

ממש כשם שאינכם מזניחים את בריאותכם כך אל תזניחו רטיבות בקירות הבית

בדיוק כשם שלא תזניחו תחושות לא טובות בגוף  או מחלות למיניהן וכן אתם מגיעים בהקדם לרופא כך בדיוק אסור להזניח רטיבות בקיר פנימי. מומלץ שלא להתייחס בקלות ראש לבעיית רטיבות בקיר פנימי ואותם אנשים סבורים שהעניין סובל דיחוי. זוהי טעות מושרשת. יש לציין כי בעיה כמו רטיבות בקיר פנימי אותה הבעיה יכולה להיווצר גם בקירות החיצוניים של הבית או  הדירה ויש להתייחס לבעיה זו בכובד ראש בדיוק כמו רטיבות בקיר פנימי היות וגם בקירות חיצוניים כאשר ישנה רטיבות היא תחזור לקירות הפנימי בבית. לפעמים בעיית הרטיבות היא קלה ופשוטה יותר כמו מדליפות במכשירים חשמליים כגון מכונת כביסה או מדיח כלים. גם בעבודות טיח בלתי מקצועיות עשויה לנבוע רטיבות או איטום לא תקין ומקצועי של אנשי מקצוע בלתי מיומנים או מקצועיים. לפעמים איתור רטיבות בקיר פנימי יכולה להתבצע בעין רגילה אבל את החומרה ומקורה האמיתי של הנזילה קשה לזהות אלא אם כן מדובר בחברת אינסטלציה שיש לה מכשור מקצועי ומשוכלל שניתן יהיה באמצעותו לאתר את מקור הנזילה באופן מדויק ותוך זמן קצר. יש לדעת כי אם מדובר בנזילה בדירת מגורים כאשר הנזילה נובעת מהדירה שלכם, הבעיה היא כפולה היות ויש לתקן את הנזילה שלכם ואת הנזקים שנגרמו לדירה  מתחתיכם אשר ספגה את הרטיבות  אשר גרמה לדירה לנזק.

בדקו איתור רטיבות בקירות בדירות חדשות או דירות מיד שנייה

לא משנה אם אתם רוכשים או שוכרים ירה מקבלן או מיד שנייה הדבר הראשון שיש לעשות הוא להזמין חברת אינסטלציה וותיקה אשר מחזיקה בצוות מיומן ומחזיקה במכשור המשוכלל ביותר לאיתור נזילות ותיקונן. אף אחד מאתנו אינו מעוניין לא לקבל תמורה מלאה עבור כספו ולכן יש לדאוג כי הדירה שאתם עומדים לעבור אליה נקייה מרטיבויות ומבעיות בתשתיות המים. גם אם הדירה שבבעלותכם היא למטרת השקעה יש לוודא כי לפני שאתם מכניסים דייר חדש בשכירות בדקו א בדירה אין רטיבויות. יש לשים לב כי פעולות  שגויות אסור לבצע כאשר ישנה תופעה של רטיבות בקיר פנימי בדירה או בבית. ראשית אל תצבעו מעל לרטיבות הקיימת לפני שפתרתם את הבעיה באמצעות תיקון מקצועי וייבוש מלא. הצבע לבטח לא יחזיק מעמד והבעיה עדיין קיימת ואפילו מחמירה. גם עובש בקיר אין לכסות לפני טיפול יסודי אם באמצעות גבס או אמצעים אחרים. העובש ישגשג גם מתחת לחיפוי וימשיכו לשחרר חומרים רעילים מאוד מבלי שבכלל תחושו בכך. אסור לשייף את הקיר שבו יש רטיבות בקיר פנימי מבלי לקטול באופן מוחלט את העובש באמצעים מקצועיים. רכשו מסיר עובש ומחטא איכותי בריכוז גבוה לפעול על פי ההוראות ואז ניתן יהיה לשייף וזאת כאשר אתם חובשים מסיכה שתמנע מחומרים רעילים לחדור לדרכי הנשימה בעת פעולות אלה.

 

כאשר הרטיבות נעלמה כליל לאחר תיקון האזור הדולף, יש לשייף את שכבת הצבע וליישם חומר מסיר עובש למשך כמה ימים. מרחו שכבה של סילר איכותי אשר יגרום לאיטום מוחלט על הקיר וימנע מחדירת מים לתוכו. יש להמתין ליבוש מוחלט של הסילר. החדשות הטובות הן שהיום כבר ניתן לטפל בבעיה כגון רטיבות בקיר פנימי ובעלויות סבירות לחלוטין. יש לבדוק בנוסף סדקים בקירות  לפני האיטום. לסיכום – רטיבות עשויה להגיע מכל הצדדים ואפילו לעלות כלפי מעלה. גם בעיה של חדירת מים מהגינה אינה נשללת ובעיה זו מקורה בהיעדר חומר איטום בקורות הקשר והיסוד המקיפות את הבית כולו. גם תזוזה של המבנה גורמת לסדקים וכן סדקים הנוצרים מחום ושמש. גם מי גשמים אשר מחלחלים גורמים לסדקים במבנה או מקידוחים שלא נאטמו באזור שיש בו  מזגן. סדקים אלה גורמים לחדירת רטיבות בקירות הפנימי בבית.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרטי התקשרות

טלפון:
072-393-6644

דוא”ל:
Israelproview@gmail.com

דילוג לתוכן