PROVIEW Leaks detection

Call now: 072-393-6644

 איתור נזילות | צילום קווי ביוב | צילום תרמי | צילום רובוטי- PROVIEW

איתור ותיקון נזילות

איתור ותיקון נזילות

נזילות בצנרת מהוות בעיה לא נעימה ארש גורמת לנזקים חמורים בתקרה ובקירות וכן ברצפות הבית או הדירה. לפעמים קשה לאתר את מקור הנזילה והבעיה עשויה להתארך לזמן ממושך. ישנם אנשים שאפילו חושים להזמין איתור ותיקון נזילות מקצועי רק מעצם החשש של הרס הבית ואי הנוחות וכן ההוצאות הרבות הכרוכות בשיפוץ. היום ניתן למצוא שיטות מאוד מתקדמות של איתור ותיקון נזילות באמצעות מכשור תרמי משוכלל כאשר מדייק באזור הנזילה והתיקון יתבצע בדיוק רב מבלי הצורך להרוס חלק ניכר של הקירות או הרצפות. מערכת של מצלמה או ציוד תרמי פועלת על עיקרון של מצלמה תרמית והדמיה ממוחשבת הטמפרטורה מוצגת כאשר קיים הפרש בין הטמפרטורות מה שיעיד על נזילה. זו השיטה הטובה ביותר של איתור ותיקון נזילות כאשר המצלמה מבחינה בין אזורים יבשים לאזורים רטובים.

 

הבית שלנו הוא המקדש שלנו והוא המקום הבטוח ביותר עבורנו וקשה לחיות כאשר ישנה נזילה והבית משתתק לכמה שעות אך אין מנוס כי אם לפתור את הבעיה באמצעות איתור ותיקון נזילות. שירות זה מונע מהלקוחות שבירה מאסיבית של קירות או רצפות. המצלמה התרמית אף מפיקה דו”ח מפורט ומדויק של הבעיה והמלצה לתיקון. כאשר מדובר על איתור ותיקון נזילות במבנים תעשייתיים יש תורך באמצעים מתקדמים ומאסיבים יותר מאשר מצלמה תרמית סטנדרטית. יש לערוך דו”ח מקיף על מנת לבצע איתור ותיקון נזילות במבנים אלה. עבודה זו דורשת מיומנות ומקצועיות רבה. אם אתם בעלי מבנה תעשייתי יש להשתמש עם שירותיו של אינסטלטור שמומחה עם איתור ותיקון נזילות במבנים תעשייתיים.

איתור נזילה והרס מינורי של הקירות והרצפות

כאשר משתמשים בציוד משוכלל של איתור ותיקון נזילות התוצאות תהיינה מעולות ללא הרס או חומרי ופסולת בניין בבית מה שיגרום לאי נוחות. לרוב חברת אינסטלציה המתמחה עם איתור ותיקון נזילות תבצע איתור וטיפול ממוקד בנזילה. יש לשבור מעט את האזור שממנו נובעת הנזילה אך השבירה הינה מינורית במידה והאינסטלטור שהגיעה אליכם למטרת איתור ותיקון נזילות יעיד כי הצנרת כבר חלודה הוא ימליץ לכם להחליף את כל הצנרת. יש לדעת כי יש להחליף את צנרת המים כל עשרים שנה בערך וכאשר מדובר על מהנה ישן יש להיות עם האצבע על הדופק.  יש לציין כי לא כל חברת אינסטלציה משתמשת  עם ציוד מתקדם למטרת איתור ותיקון נזילות. יש לוודא מראש מול חברת האינסטלציה אם היא מחזיקה בציוד מתקדם.

 

ישנם מוקדי נזילות מים נפוצים ומאתר נזילות מוסמך יוכל לאתר נזילות מים באזורים כגון נזילה בקירות בתקרה וברצפה בגגות ובקווי ביוב במרזבים בבריכות שחייה וכן ניתן יהיה לצלם תשתיות של הצנרת לקבלת תמונה מקיפה וברורה יותר מומלץ לשאול את חברת האינסטלציה אם היא מתמחה עם איתור ותיקון נזילות. מלבד איתור הנזילה חשוב להבין אם האינסטלטור או חברת האינסטלציה שהזמנתם מאתרת ומטפלת בנזילה ומתקנת נזקי מים וכן איטום קירות וייבוש תת רצפתי. אמנם נכון כי איתור ותיקון נזילות מתאפשר באופן קל יותר אך יש לדעת כי מדובר באיש מקצוע מיומן שיראה לכם תעודות והסמכות שיעידו על מקצועיותן. ככל שהאינסטלטור יהיה וותיק יותר הוא יוכל להבין טוב יותר את תמונת המצב בזמן הקצר ביותר ואף להציג פתרון לבעיה.

ניתן למצוא סוגים שונים של ציוד תרמי לגילוי נזילות

ישנו ציוד תרמי שכל אחד ממכשירים אלה משמש לגילוי של נזילות שונות.. לדוגמא  מצלמה תרמית עובדת באמצעות אינפרה אדום שמתאימה לפנים הבית ולזיהוי פגם בצנרת בקירות, תקרות ורצפות, מצלמות ביוב ומצלמות סי אופטי ארוך מאפשרות החדרת סיב בקצה המצלמה לצנרת הביוב או המים ומצלמה זו מתאימה לאיתור סתימות סדקים ונזילות. מד לחץ מים מבצע בדיקת לחץ מים בצנרת על מנת לאתר נזילת מים בתשתית הצנרת. מערכת אקוסטית לאיתור ותיקון נזילות מאפשרת זיהוי הרעש של נזילה בתוך צנרת וחללים סגורים. איתור ותיקון נזילות באמצעות גז חנקן מאפשרת החדרת גז לצינור או חללים לגילוי מוקד נזילת המים. גלאי לחות  מאפשר לקבוע את רמת הלחות. ישנם גלאים אשר בודקים רטיבויות בחול לחות בקירות ושאר החללים. יש לציין כי איתור ותיקון נזילות מים נועד על מנת לספק פתרון מקיף לבעיות מים שונות אין צורך לחפור יותר, היות ובאמצעות טכנולוגיה ייחודית ניתן יהיה לבצע איתור ותיקון נזילות בצנרת המים. השיטה פותחה בארץ לתיקון של דליפת מים תת קרקעית ללא הרס. התיקון מתבצע באמצעות מערכת מיוחדת לתיקון הצנרת בתוך הצינור. המערכת מאתרת את הדליפה ואפילו מתקנת אותה גם סריקת צנרת המים במבנים מאפשרת גילוי נזילות ונתיבי המים בדיוק מרבית. הבדיקות מתאימות לכל סוגי הצנרת אם ברזל פלסטיק ונחושת. בסיום בדיקה תישלח ללקוח חוות הדעת המקצועית אשר כוללת צילומים תרמיים צבעוניים והמלצות לתיקון הנזילות.

 

בדיקות תרמיות מתאימות גם למרתפים ולמרפסות שהריצוף בהם אינו אטום דיו וניתן לאתר את הנזילה באופן מדויק. ניתן אף לקבוע מה גרם לרטיבות במרתף וכן את מערכת צנרת המים צנרת מי הדלוחין מערכת האיטום ועוד. זוהי פריצת דרך שרק ממשיכה להשתכלל באמצעות איתור ותיקון נזילות ע”י מכשור תרמי עדכני ומשוכלל. רוב חברות האינסטלציה וכן, אינסטלטורים מקצועיים מחזיקים בציוד זה על מנת לדייק בעבודה ולחסוך זמן יקר וכן הרס מינורי של הקירות או הרצפות. כאשר מבצעים סריקה במכשור תרמי ניתן יהיה לגלות רטיבות כלואה תחת הריצוף דליפה בצנרת סמויה וכן תדירות הרטיבות במעטפת המבנה. גם רטיבות אשר כלואה תחת יריעות האיטום ניתן יהיה לבדוק ולחות פנימית בתוך הקירות. לפעמים איטום כושל מהגג כגון מים שחדרו מהגשמים עשוי לגרום לרטיבות שתדלוף מהגג לקירות הבית. באמצעות איתור ותיקון נזילות מתגברים די מהר על הבעיה לאחר שהמסקנה היא איטום חדש או לפחות בחלק מהגג.

נזילת מים מה עושים?

אם קיימת נזילת מים בביתכם לפני שתזמינו בעל מקצוע למטרת איתור ותיקון נזילות יש לסגור את כל הברזים בבית. כאשר כל הברזים יהיו סגורים יש לבדוק את שעון המים ולראות אם הוא אכן ממשיך להסתובב למרות שאין לחץ מים. קרוב לוודאי כי אם השעון ממשיך להסתובב קיימת נזילה בביתכם. יש לסגור את ברז המים הראשי עד להגעתו של בעל מקצוע אשר מתמחה עם איתור ותיקון נזילות. לפעמים הנזילה עשויה להיות ממכל ההדחה בשירותים (ניאגרה} בדקו גם את תקינותו של מכל ההדחה היות והנזילה היא משם ויהיה פשוט יותר לתקנה כאשר הברזים בבית מטפטפים הסיבה היא גומיות שחוקות אם בברז עצמו או בידיות הברז. יש להחליף את הגומיות לפני שתחשבו להחליף ברז שלם. אם הבעיה היא נזילה בצנרת, יש לקרוא למומחה בתחום איתור ותיקון נזילות. אם הנזילה היא מהקירות הרחיקו את הרהיטים ונגבו את המים או הרטיבות.

 

אינסטלטור שמומחה עם איתור ותיקון נזילות ישתמש במכשור משוכלל על מנת להגיע לשורש התקלה בדיוק רב. היתרון הוא שבאמצעות בדיקות במכשור תרמי מתקדם שמחזיקות חברות האינסטלציה והאינסטלטורים ניתן יהיה לדייק באיתור הנזילה ולתקן אותה ללא  הרס רב כי אם באופן מינורי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרטי התקשרות

טלפון:
072-393-6644

דוא”ל:
Israelproview@gmail.com

דילוג לתוכן