PROVIEW Leaks detection

Call now: 072-393-6644

 איתור נזילות | צילום קווי ביוב | צילום תרמי | צילום רובוטי- PROVIEW

אינסטלטור מצלמה תרמית

אינסטלטור מצלמה תרמית

עד לפני כמה שנים, כלי העבודה של אינסטלטורים היו פשוטים כגון: פטישים, צינורות, מברגים, חוטי ברזל לשחרור סתימות וכדומה. העולם התקדם ועימו הטכנולוגיה ועל מנת לגלות נזילות, האינסטלטורים משתמשים עם מצלמות וציוד תרמי. אם יש לכם נזילה או שאתם חוששים כי קיימת נזילה עליכם להזמין אינסטלטור מצלמה תרמית. כאשר האינסטלטור או חברת האינסטלציה מגיעה עם כל הציוד הדרוש על מנת לגלות במהרה את מקור הנזילה ניתן יהיה לתקן באופן מושלם וללא הרבה הרס את הנזילה. אם בזמנו היו שוברים קטעים גדולים של קירות היום כבר אין צורך בכך בשל הציוד המשוכלל ששינה את כל הגישה בגילוי הנזילה ובתיקונה.

 

יש למהר ולהזמין אינסטלטור מצלמה תרמית כאשר אתם חשים כי קיימת נזילה. הבעיה היא קווי החשמל שהמים עשויים לחדור בהם ולגרום לקצר ולאסון. המצלמה התרמית שימשה בזיהוי בעיות רפואיות כגון גידולים. גם בעולם הבניה השתמשו במצלמה התרמית. גם אם הנזילה אינה מוחשית היא עשויה להחמיר מרגע לרגע. בגלל המודעות של קיום ציוד תרמי אנשים רבים אשר רוכשים דירות אם מיד שנייה ואם  דירות חדשות, בדיקה באמצעות ציוד תרמי, מראה אם קיימות נזילות בצנרת של הבית או הדירה. המצלמה התרמית עובדת בשיטת האינפרה אדום כאשר היא מראה הבדלי טמפרטורה באזורים השונים בבית. למשל קיים הבדל בין אזורים יבשים לאזורים לחים  או אזורים רטובים.

כל חלל ניתן לסריקה באמצעות ציוד תרמי לגילוי נזילות

האמת היא שכל חלל נבדק ובתוך זמן קצר. לעיתים קרובות חברות אינסטלציה מגלות כי הבעיה בתשתית המים נובעת בשל בניה לקויה. מי שהתחיל להשתמש עם מצלמה תרמית, היו כברי האש. ניתן היה להבחין בהבדלי חום  בבניינים שהייתה בהם שריפה.  יש לציין כי מצלמה תרמית אינה יכולה לבדוק לחות ולכן חברות האינסטלציה משלבות מד לחות על מנת לגלות אזורים שבהם ישנה נזילה. הרי זו עובדה מוכרת, כי רטיבות הינה אחת מהבעיות הגדולות והמזיקות במבנים והיא יוצרת בעיה כגון עובש וקורוזיה, קילוף טיח וצבע ועד להרס חמור במבנים ואפילו למצב מסוכן של הרס יסודות המבנה.. החוכמה היא לעצור את הנזק בזמן. כאשר פועלים במהירות בעזרת גילוי מהיר של הנזילה יש למצוא אינסטלטור מצלמה תרמית אשר יגיע ויבדוק לאחר סקירה של קירות המבנה והרצפות מהיכן הנזילה.

 

לעיתים ישנה נזילה מחוץ למבנה כמו למשל בצנרת של הגינה במידה ומדובר בבית פרטי. אם הבעיה היא גם בביוב, ישנה מצלמה מסוג אחר שהיא בעלת סיבים אופטיים, אשר באמצעותה ניתן יהיה לחדור לצנרת כאשר המצלמה מתחברת למחשב נייד וניתן לראות מהיכן הנזילה או אם קיים סדק בצנרת הביוב. המצלמה התרמית אינה מחליפה את מד הלחות  כי אם עובדת יחד איתו בד בבד. באמצעות מצלמה זו ניתן גם לבדוק מבנה לפני רכישה ולקבל הערכה לתיקון. במקום לסרוק את האזור החשוד בנזילה לאט בעזרת מד לחות המצלמה מעניקה תמונת מצב ברורה. יש לבצע את המיפוי באופן מקצועי ונכון. לדוגמא יש לקחת בחשבון את טמפרטורת האוויר הקר והאוויר הלם היות והם עשויים לשנות את תוצאות הצילום ולהציג תמונה שגויה של המצב. אוויר חם מדי יכול להסוות חומרים רטובים באמצעות עיוות הקירור הנוצר באמצעות אידוי המים מהמשטח ואילו אוויר קר יכול למעשה לחקות את דפוס האידוי מה שנותן תוצאה חיובית שגויה. האוויר עצמו אינו משפיע לרעה על התוצאות אך יש להתחשב בו כאשר מחליטים על מיקום המצלמה.

יש לקחת בעל מקצוע מיומן המגלה נזילות באמצעות ציוד תרמי

יש לקחת בחשבון את בידוד הקיר ואם הוא אינו מבודד כראוי התמונה עשויה להיות מושפעת מהטמפרטורה הנמצאת מחוץ למבנה. לדוגמא, ביום חם כשאר אינסטלטור יקבל תוצאה שלילית ושגויה ביום קר התוצאה החיובית תהיה שגויה. יש לציין כי קירות ללא בידוד מחייבים את האישור הסופי שנעשה באמצעות מד לחות. כאשר יש חשד ברטיבות תחת הרצפות כתוצאה מנזילה אם האריחים יהיו מקרמיקה קשה יהיה לאתר רטיבות מתחת לאריחי הקרמיקה היות והיא נמצאת בקומה מתחת ולא בדיוק תחת האריחים עצמם ויש לקחת גם פרט זה בחשבון. אינסטלטור מצלמה תרמית עשוי לחסוך לכם עוגמת נפש רבה והוצאת כספיות גבוהות ומיותרות. כאשר איתור הנזילה נעשה באמצעות אינסטלטור מצלמה תרמית אין צורך בשבירת קירות ונזק רב שעשוי להיגרם בשל הרס הקירות ולאחר מכן שיפוץ שלבטח יעלה לא מעט. יש לדעת כי איתור נזילות ע”י אינסטלטור מצלמה תרמית יכול להתבצע גם בשל נזילות בבריכת שחייה ובמאגרים שונים. העובש והפטריות והתרבותם של חיידקים הינו מצב מסוכן ולכן ניתן יהיה למנוע בקלות את כל אלה באמצעות אינסטלטור מצלמה תרמית.

היכן עשויות להיווצר נזילות מים?

מערכת האינסטלציה היא די מורכבת וסבוכה ומחולקת לשלושה חלקים עיקריים: צינורות שמובילים את המים הנקיים צינורות מי דלוחין  ומי ביוב ומערכת צינורות של מערכת הסקה ומיזוג. איתור נזילות מי באמצעות אינסטלטור מצלמה תרמית מתחיל באיתור המערכת אשר ממנה נובעת הנזילה למשל סוג הרטיבות אם אלה מים נקיים או מי דלוחים או ביוב ובדיקות אשר נעשות מחוץ למבנה אשר עשויות לתת מידע על מקור הנזילה. כאשר מדובר על בדיקת אינסטלטור מצלמה תרמית הבדיקות יכללו בין היתר בדיקת לחץ מים בצנרת המים הנקיים. במידה והתשובות לא תהיינה מדויקות יש לבדוק במכשור טכנולוגי מתקדם מאוד בכדי להגיע למקור התקלה. רק אינסטלטור מצלמה תרמית מומחה יוכל לתת תשובות מדויקות ויאתר בדיוק את הנזילה.

 

במידה אם יש חשד כי המערכת מאבדת מים באופן מחשיד כל הסיכויים הם שהנזילה היא דווקא במערכת הדלוחין או הביוב. יש לחסום את מוצא הביוב ולבדוק היכן נעלמים המים.. אם ישנה מערכת של הסקה מרכזית או מיזוג מרכזי, הבדיקות תהיינה מורכבות יותר. זו עובה ידועה כי מצלמה תרמית רגישה לחום והיא אחד המכשירים היעילים לאיתור נזילות. תוצאות הבדיקה באות לידי ביטוי על גבי המסך אשר מציג צבעים. כאשר הצבע על צג המצלמה יהיה כחול מדובר על אזור קר יותר מה שיצביע על רטיבות שעשויה להיות הסיבה לנזילה. מצלמה משוכללת יותר תצליח לאבחן ולשדר הבדלי חום וקור. חוץ מהציוד התרמי המשוכלל יש לברר לגבי ניסיונה של חברת האינסטלציה או של אינסטלטור מצלמה תרמית.

המים יתגלו במקום שהכי קל להם לפרוץ

לא תמיד המים מתגלים במקום שהם נוצרים כי אם במקום שהכי קל להם לפרוץ. מים יחפשו סדק שנוח להם לפרוץ לתוכו וזו הבעיה. במידה ואינסטלטור מצלמה תרמית יחפור בקיר או  ישבור רצפות היות וזה המקום שבהם מופיעים כתמי הרטיבות או העובש פעולה זו עשויה לגרום לנזק רב. הפתרון היעיל הוא אינסטלטור מצלמה תרמית שתבצע אבחון מדויק של מקור הנזילה מבלי לנחש או להסתכן. שימוש עם מצלמה תרמית למטרת גילוי נזילות,באופן זה תחסכו הרס מיותר זמן עבודה ואי הנוחות לדיירי הבית. יש לציין כי בעת השיחה עם אינסטלטור מצלמה תרמית יש לתאר את הבעיה ולשאול אם הוא מחזיק בציוד תרמי משוכלל.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרטי התקשרות

טלפון:
072-393-6644

דוא”ל:
Israelproview@gmail.com

דילוג לתוכן