PROVIEW Leaks detection

Call now: 072-393-6644

 איתור נזילות | צילום קווי ביוב | צילום תרמי | צילום רובוטי- PROVIEW

החלפת צנרת מים

החלפת צנרת מים

קיימים שלושה מקרים, אשר מצריכים החלפת צנרת מים. למשל לפני מעבר דירה, כאשר הדירה היא מיד שנייה. צנרת של מבנה ישן היא ישנה וחבל להתחיל לשפץ את הנכס לפי טעמכם האישי, אם לא התחלתם מהשלב החשוב ביותר שהוא החלפת צנרת מים. צינורות ישנים, היו עשויים מברזל בזמנו, מה שגורם להם להיות פגיעים, לצבור חלודה וקורוזיה ולהיסדק בסופו של דבר. אם החלטתם לשפץ את הדירה או הבית שבו אתם גרים, הזמינו חברת אינסטלציה, אשר תסרוק באמצעות מכשור תרמי משוכלל את מצב תשתיות הצנרת ואז תוכלו לדעת, אם מומלץ לבצע החלפת צנרת מים. במידה ובבדיקה התגלה, כי הצנרת שלכם עשויה מפלסטיק והיא תקינה, לא יהיה צורך להחליפה.

 

 יש לדעת, כי החלפת צנרת מים,  מהווה אי נוחות לבני הבית. הבעיה היא שבירת קירות ורצפות, על מנת להחליף את כל צנרת המים. יש להתאים את קוטר הצנרת לקוטר של הצנרת שיש להחליף. את כמות הצנרת שיש להחליף, מחשבים לפי מספר הנקודות בבית. למשל צינור בקוטר של 16 מ”מ, יתאים לנקודה אחת של מים ואילו צנרת בקוטר של 25 מ”מ, ל-9 נקודות מים ואילו צנרת בקוטר של 20 מ”מ, תתאים ל-3 נקודות של מים. יש לדעת, כי החלפת צנרת מים, מומלצת למבנה הקיים מעל ל-15 שנה. יש לציין, כי איכות המים נפגעת במידה רבה, אם הצנרת היא ישנה ועשויה ממתכת.

 

שיפוץ כללי בבית? – זה הזמן להחליף את צנרת המים

ישנם אנשים אשר בכל 12 שנה בערך, משפצים את ביתם או דירתם באמצעות שיפוץ כללי. זה הזמן הטוב ביותר לבצע החלפת צנרת מים. יש לדעת בנוסף, כי אם לא החלפתם את צנרת המים לפני תחילת השיפוץ, ההחלפה של הצנרת לאחר השיפוץ תהיה מורכבת ואף אינה משתלמת. שימו לב להוסיף עוד נקודות מים בזמן שמבצעים בביתכם החלפת צנרת מים. למשל בגינה, במרפסת, מה שישפר את איכות החיים ויקל עליכם. ישנן שיטות שונות להנחת צנרת.למשל, השיטה הקווית, כאשר משתמשים עם “חנוכייה”  שהיא מחלקת את קווי המים. כל נקודת מים, יהיה לה צינור משלה. יש חלק מנקודות המים, אשר יקבלו שני צינורות מים.

 

היתרון בשיטה זו של החלפת צנרת מים  הוא, שאם קיימת תקלה באחד מצינורות המים, ניתן יהיה לנתק צינור זה ולהמשיך רגיל, אך קיים גם חיסרון שהוא ריבוי צנרת המים בבית. לפעמים, כאשר צינור אחד של מים מתפוצץ, לאחר בדיקה של חברת אינסטלציה, יתברר כי כל הצנרת ישנה וההמלצה היא לבצע החלפת צנרת מים, מה שיקנה לכם שקט של שנים רבות ואיכות חיים טובה יותר. האחריות שניתנת על החלפת צנרת מים היא ל-10 שנים. מומלץ באותו הזדמנות של החלפת צנרת מים, להתקין מסנן אבנית בשעון המים, מה שישפר את איכות המים. ישנם אנשים שמקבלים את המלצותיה של חברת אינסטלציה מקצועית, כאשר זו ממליצה להם, להתנתק מקו הביוב הראשי כאשר מתבצעת עבודת החלפת צנרת מים.

 

 אז כמה יעלה לנו החלפה של צנרת המים?

יש לחשב את מחיר החלפת צנרת מים, לפי מספר נקודות המים בביתכם. המחיר נע מעל ל-1,000 שקלים לכל נקודת מים חמים וקרים. מחיר זה הוא לבתים שכבר נמצאים בשלב של שיפוץ כללי, אחרת המחיר של החלפת צנרת מים יעלה יותר בגלל העבודה של שבירת הקירות והרצפות ותיקונם. יש לבקש כתב אחריות על עבודת החלפת צנרת מים. יש לדעת כי איכות הצנרת חייבת להיות גבוהה והחלקים של הצנרת מקוריים. ניתן לזהות חלפים מקוריים של צנרת באמצעות חותמת של החברה היצרנית. אם השיפוצניק שלכם המליץ לכם על החלפת צנרת מים, זה הזמן להזמין רק חברת אינסטלציה וותיקה ומוכרת, אשר תבצע עבורכם את העבודה על הצד המקצועי ביותר.

לפעמים, בעת בדיקת צנרת,מתגלים גם תקלות במערכת הביוב. אם מדובר על החלפת צנרת מים בבניין מגורים, יש לבקש אישור מדיירי הבניין ולהודיע להם על אי הנוחות והרעש שייגרם למשך מספר ימים. יש לציין, כי ישנם כמה סוגים של צנרת מים, כגון צנרת מים אשר עמידה בפני חום ולחץ מים. הצנרת האיכותית ביותר, היא זו שעשויה מאלומיניום ופלסטיק. צנרת איכותית מפחיתה את ההצטברות של האבנית. האלומיניום הוא חומר מבודד ואינו גורם לחלודה ובלאי כמו צנרת ישנה אשר היו מייצרים מברזל. יש לשים לב גם לרצפות של המבנה, היות והחול הנמצא תחת הרצפות נרטב ואם מדובר על דירה בניין מגורים, החול הרטוב, יגרום נזק לדירה הנמצאת תחתיכם.

החלפת תשתית המים אחת ולתמיד

כאשר המבנה ישן וצנרת המים מתחילה לקרטע, כאשר כל פעם, אנו מוצאים עצמנו מכניסים יד לכיס ומשלמים לחברת אינסטלציה בכל זמן קצר הרבה כסף על תיקון של צינור פגום. על מנת למנוע את כל כאב הראש הזה ואי הנוחות בבית, זה הזמן לבצע החלפת צנרת מים, אשר תקל על אורח חיים תקין. ללא מים, לא ניתן לתפקד ולכן, תשתית זו היא מהחשובות ביותר בכל מבנה, אם דירה, בית,  מפעל ,משרד או בית עסק. מוטב כי  החלפת צנרת מים, תתבצע אחת ולתמיד. באמצעות בדיקה מדויקת עם מכשור משוכלל הכולל ציוד תרמי, ניתן יהיה לדעת מה המצב ואפילו תקבלו הסבר מצוות האינסטלציה ותמונות, אשר יראו לכם, כי הגיע הזמן לבצע החלפת צנרת מים.

יש לקבל את המלצת חברת האינסטלציה, לגבי בחירה נכונה של צנרת המים שגם היא חשובה מאוד לתקינות תשתית המים. תוכלו גם למצוא מידע לגבי צנרת מים הנחשבת לאיכותית ביותר וכן, גם חברת האינסטלציה תיתן לכם המלצה על סמך ניסיונה רב השנים בתחום. למשל צנרת מים העשויה פלסטיק, עדיפה בהרבה מאשר צנרת מתכת. ההתקנה של צנרת פלסטיק היא פשוטה וקלה יותר. ישנם מקומות קרים בארץ כמו בצפון לדוגמא, שם מומלץ להתקין צנרת PEX. צנרת זו עמידה לקור ומחזיקה מעמד להרבה שנים.  יש לשים לב, כי התשתית של צנרת המים, עוברת בקו ישר ולא באלכסון, היות ואם תהיה נזילה, יהיה צורך לפתוח את הרצפות והאלכסון, יגרום למורכבות ונזק רב יותר בפירוק עצמו.

נמה מומלץ לשים לב כאשר מבצעים עבורכם התקנת צנרת מים חדשה?

כאשר חברת האינסטלציה ביצעה עבורכם את החלפת צנרת מים בשיטה הקווית, יש לשים לב שהיא השתמשה באביזרים המשמשים כהגנה על מערכת האיטום. יש לדאוג לפיצול של T. פיצול זה יכול ליצור חיבורים באזורים הרטובים כגון חדר האמבט והמטבח. ההתפצלויות של צנרת המים באזורים אלה, חייבת להיות על הקיר או תחת הריצוף מחוץ לחדר הרחצה. המטרה היא שאם קיים צורך בחפירה ותקלה ויש למצוא את הצנרת, זה לא יפגע במערכת האיטום. יש לשים לב כי עבודת החלפת צנרת מים, לא תהיה באזורים בעיתיים שהגישה אליהם קשה כגון ארונות אמבט, וכל מה שעשוי להיות בעייתי לפירוק. את כל זה יש לדעת ולקבל תכנית מפורטת של חברת האינסטלציה, אשר מתמחה בסוג ספציפי ומורכב זה של החלפת צנרת מים במבנים השונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרטי התקשרות

טלפון:
072-393-6644

דוא”ל:
Israelproview@gmail.com

דילוג לתוכן