PROVIEW Leaks detection

Call now: 072-393-6644

 איתור נזילות | צילום קווי ביוב | צילום תרמי | צילום רובוטי- PROVIEW

בדיקת דירה לפני קניה

בדיקת דירה לפני קניה

במידה והחלטתם לרכוש דירה מקבלן, או דירה מיד שנייה, אתם חייבים לערוך בדיקת דירה לפני קנייה. זה ידע כי רטיבות הורסת מבנים ולכן, בדיקת רטיבות, נזילות תקלות בצנרת, הן הכרחיות. לפעמים ממצאים של בדיקות, מראים כי יש להחליף תשתית, נזקים חמורים שנגרמו למבנה, מה שיגרום לרוכש לבטל את העסקה של רכישת הדירה. בדיקות אלה, נפוצות יותר כאשר אנשים רוכשים דירות ישנות מיד שנייה. מי אינו מודע לעבדה, כי רכישת דירה היא הרכישה הכי יקרה שאדם מבצע במשך חייו. זו הסיבה כי דרושה בדיקת דירה לפני קניה, כך שלא תצאו מופסדים אם רכשתם חתול בשק ולא ביצעתם בדיקת דירה פני קנייה.  יש לבצע את בדקת דירה  לפני קניה, סמוך לחתימת החוזה, כאשר ישנה התניה בחוזה, אשר בסעיף יודגש, כי הקונה ערך בדיקת דירה לפני קניה ולא היו פגמים משמעותיים בה.

 

יש לבצע תחילה סקירה פיזית של הנכס ואז שי למדוד ולאתר את הליקויים אשר נראים לעין הכוללים גם עבודות גמר. הבדיקה מתבצעת באמצעות ציוד משוכלל של מהנדס בניין מוסמך אשר מעסיק גם חברת אינסטלציה שגם לה יש ציוד משוכלל לגילוי נזילות או בעיות כגון צנרת ישנה, מערכת ביוב ועוד.. למעשה המכשור המשוכלל המשמש עבור בדיקת דירה לפני קניה, מנפיק דוחות שיכולים לשמש בביהמ”ש אם תובעים קבלן או בעל נכס, אשר הסתיר גילוי נאות לגבי הדירה שהוא מכר. למעשה הבדיקה כוללת : תקינות הצנרת בכל הדיה, איתור של רטיבות סמויה ברצפה ובקירות הדירה שבעליה ניסו להסתיר את הנזילות עם צבע, דליפה בברזים או בצנרת, בדיקה של צנרת הביוב, הערכה של איכות צנרת המים החמים והקרים שבבית ואת צנרת הביוב.

 

הצנרת ותשתית המים עברו שיפוץ לפני קניית הדירה? יש לבדוק גם את זה

לפעמים נעשה שיפוץ של תשתית המים או הצנרת בדירה. גם אם שיפוץ ז התבצע, אין זה בהכרח שהוא נעשה על הצד המקצועי וזו הסיבה, כי יש להזמין חברת בדיקת דירה לפני קניה, על מנת שתאמוד את איכות השיפוץ. אם לא תתבצע בדיקת דירה לפני קניה, רוב הסיכויים כי התקלות במערכת המים רק יחמירו. טיפול שטחי לא יעשה את התיקון הנחוץ. לפעמים רבים טועים כאשר ה באים לראות דירה שמצאה חן בעיניהם כי היא נראית נהדר, משופצת אבל למעשה יש בה פגם של תשתית מים אשר גרמה אפילו נזק ליסודות המבנה. מומלץ לערוך בדיקת דירה לפני קניה באור יום, על מנת שהממצאים יהיו מדויקים יותר.

 

יש לדעת כי מים שמחלחלים עמוק, פוגעים בבטון, בקירות וביסודות המבנה. על אחת כמה וכמה, כאשר מדובר על דירה ישנה. יש למצוא חברה שמתמחה שנים רבות בכל הקשור אל בדיקת דירה לפני קניה, מה שיקל על בחירה מושכלת ותוכלו להיות שקטים, כי הבדיקה נעשתה ע”י חברה מקצועית שחוות דעתה, קבילה גם בבתי המשפט. הבדיקות נעשות באמצעות ציוד תרמי, אשר  יכול לצלם מבעד לקירות ולראות בדיוק אם הצנרת תקולה או שיש להחליף צנרת חדשה. החלפת צנרת חדשה בדירות ישנות, עשויה לעלות המון כסף ולפעמים אם בעל הנכס לא משפץ את התשתית של הצנרת על חשבונו והקונה עורך בדיקה נוספת, לא מומלץ יהיה לרכוש את הדירה.

 

רכישת דירה אינה עניין של מה בכך – בדקו אותה תחילה

בגלל שאנו מעוניינים בבריאות ובטיחות של היקירים לנו, מומלץ לבצע בדיקת דירה לפני קניה. בדיקה זו, יכולה גם להראות איטום לקוי בקירות חיצוניים, נזילות תחת רצפת הנכס, או נזילה שמקורה מגג המבנה, אם מדובר ברכישה של דירה הנמצאת בקומה האחרונה של הבניין. חלק מהנזילות יכול להיות גלוי לעין אבל במקרים רבים הבעיה היא שהנזילות הן סמויות. רק באמצעות ציוד משוכלל, ניתן יהיה למצוא את הנזילות ולעמוד את עלות התיקון.ככל שתגלו מהר יותר את הנזילה באמצעות חברת בדיקת דירה לפני קניה, כך תמצאו בזמן את הנזילה ותוכלו לתקן אותה. יש לדעת, כי גם כאשר רוכשים דירה חדשה מקבלן, במקרים רבים כוח העבודה של הקבלן הוא זול ומכאן ישנן בעיות בתשתיות של המים והביוב ולכן, מומלץ לבצע בדיקת דירה לפני קניה, גם אם מדובר בדירה חדשה.

מה שטוב הוא שניתן לאמוד את עלות התיקון של הצנרת הפגומה או את התיקון של מערכת הביוב, מה שיכול לתת אינדיקציה נכונה, אם כדאי בכלל לרכוש את הדירה.אחת הבעיות הנפוצות כאשר מבצעים בדיקת דירה לפני קניה הי רטיבות ועובש. במיוחד, כאשר מעוניינים לרכוש דירה מיד שנייה, יש לגלות מיד את הבעיה. יש לבדוק אם מדובר בהחלפת צינר נקודתי של מים או שיש להחליף את כל הצנרת של המים. אם אתם מעוניינים לשפץ דירה מיד שנייה, מיד לאחר רכישתה והבדיקה ההנדסית הייתה תקינה, יש להחליף גם כך את כל הצנרת, על מנת שהשיפוץ יחזיק מעמד שנים, במיוחד אם ברצונכם לשפץ מחדש ולבצע שיפוץ יסודי של מקלחות,ספה, מטבח וכדומה.

 

בדיקת דירה לפני רכישה עשויה למנוע סכנה של ממש

יש לדעת, כי כאשר ישנם קווי חשמל בקירות וקיימת נזילה, עשוי להתרחש קצר חשמלי, מה שעשוי לסכן את דיירי הבית. בדיקת דירה לפני קניה, מהווה פעולה חשובה מאוד ומשתלם להוציא סכום כסף שיהיה זניח לעומת הסכנה והחשש שאולי הדירה שתרכשו אינה תקינה ותוכלו לצאת מהעסקה כאשר ידכם על העליונה , עקב ליקויים חמורים שעשויים להתגלות בדירה. כאשר חברת בדק הבית מנפיקה דו”ח מפורט, הדו”ח מראה מה הליקויים שהתגלו ומה עלותם.  יש לציין כי נזילת מים יכולה להרוס משקופים, רצפות ועוד. ניתן יהיה לראות בר בעין, אם ישנה נזילה או חשש לנזילה ולהמשיך באמצעות בדיקה עם מכשירים משוכלים כגון מצלמה תרמית ועוד מכשור או ציוד תרמי שיוכל לתת את התוצאות המדויקות.

 

בדיקת דיר לפני קניה, היא בדיקה פשוטה ודי מהירה. התוצאות תתקבלנה תוך ימים ספורים ותוכלו לראות מה התוצאות כן, מה עלות התיקון אם ישתלם לכם בכלל לתקן או שאפילו תוכלו להתמקח על המחיר ולרכוש אותה במחיר זול יותר. על מנת להבטיח את השקט הנפשי של שני הצדדים, מומלץ לערוך בדיקת דירה לפני קניה מה שיבטיח את הזכויות העתידות של הרוכש. במציאות, אין קשר בין המראה החיצוני של דירה שאתם מעוניינים לרכוש לבין המצב האמיתי והריאלי שלה. זו הסיבה שאם אתם משקיעים סכום כה גבוה על רכישת דירה, מומלץ לבדוק אותה היטב באמצעות חברות אשר זו עבודתן, כאשר הן מלוות במהנדס בניין שבודק את הליקויים השונים שמקורם לרוב גם בתשתיות של המים החשמל.

 

השקעה קטנה לטווח הרחוק ולשקט הנפשי שלכם

אף אחד אינו מעוניין בעוגמת נפש, לפתוח בהליכים משפטיים נגד קבלן או מוכר של דירה מיד שנייה. על מנת למנוע את כל הסבל המיותר הזה, בקשו מחברה מיומנת וותיקה אשר תבצע לכם בדיקת דירה לפני קניה. ממש כפי שאתם רוכשים רכב שהעלות שלו פחותה בהרבה מאשר דירה, אתם תבצעו בדיקת הרכב לפני קניה, אז על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בדירה שמחירה יקר פ עשרות מונים. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרטי התקשרות

טלפון:
072-393-6644

דוא”ל:
Israelproview@gmail.com

דילוג לתוכן