PROVIEW Leaks detection

Call now: 072-393-6644

 איתור נזילות | צילום קווי ביוב | צילום תרמי | צילום רובוטי- PROVIEW

בדיקת נזילות טרמית

בדיקת נזילות טרמית

לפעמים אנו חושדים בקיומה של נזילה סמויה שקשה לנו לזהות אותה כי ראשית, אנו לא אינסטלטורים מקצועיים ושנית, אין לנו את הכלים הדרושים למטרת בדיקה זו, כמו בדיקת נזילות טרמית ניתן לבצע בדיקת נזילות טרמית, בכל מקום, אם בבתים, דירות או מבנים ציבוריים. לחברת אינסטלציה יש את הציוד המשוכלל ביותר למטרת, איתור נזילות קיימות אוו סמויות אשר בהחלט יכולות להפריע לשלווה של כל אחד. רבים יודעים, כי נזילה של מים, יכולה להזיק למבנה, להוריד בערכו ואם אינה מתגלה בזמן, ייתכן נזק ביסודות שזה כבר מסוכן לחייהם של דיירי הבניין. גם קצרים חשמליים יכולים להיגרם בגלל חדירת המים בקיר וקרוב לכבלים חשמליים של ארון החשמל, כאשר הנזילה נובעת בגלל צינור פגום של מים, נזילה חיצונית בגלל איטום גרוע של הקבלן וכדומה.

 

יש לדעת כי בדיקת נזילות טרמית,  יוכל לזהות גם בעיה באיטום הגג. רבים טועים ואינם חושבים על אפשרות של נזילה מהגג אשר מגיעה לקירות הבית הפנימיים ובטעות חושבים כי זה בגלל צנרת. ובכן, את בעיית האיטום יש לפתור מול חברת איטום, אבל אם התגלה באמצעות בדיקת נזילות טרמית, כי הבעיה היא באינסטלציה של המבנה, אז החברה תוכל גם לתקן את התקלה לאחר תוצאות בדיקת נזילות טרמית. לפעמים ניתן לראות כי קיימת נזילה, כאשר ישנם קילופי טיח או בועות על הקירות, אבל במקרים רבים, רק בגלל חשבון המים שפתאום טפח, אפשר להבין כי ישנה נזילה שאינה נראית לעין.  כאשר ישנה נזילת מים בבניין מגורים, לא תמיד הנזילה היא דווקא מהדירה שלכם, הנזילה יכולה לנבוע מדירת השכן למעלה. במקרה זה, ניתן יהיה להנפיק דו”ח שהמכשיר המיועד למטרת בדיקת נזילות טרמית ינפיק ותוכלו להראות את

 

מה הבעיה בנזילה סמויה?

הבעיה הגדולה ביותר היא נזילה סמויה, היות ואין יודעים שהיא קיימת. זו הסיבה שבאמצעות בדיקת נזילות טרמית, ניתן יהיה למצוא את התקלה. יש להביט לא רק על הקירות כי אם על הרצפה, כי לפעמים יש גם שם נזילות מהצנרת ובאמצעות ציוד מיוחד ניתן יהיה להרים את הרצפות ששם ישנה הבעיה מה שלא יהרוס את שאר הרצפות והעלות תהיה גבוהה יותר. למעשה זה חיסכון רב בכסף ובאי סדר בביצת ומניעת  אי נוחות של בני הבית. כאשר מדובר על נזילה סמויה מהקירות, היא מתחילה בטפטופים ממש מזעריים, אך באמצעות  בדיקת נזילות טרמית, אפשר כבר לראות את ההבדל במצלמה בגלל שינוי הטמפרטורה, מה שיעיד על נזילה סמויה שיש לתקן מיד ובזמן לפני שתגבר.

 

ההמלצה של חברות אינסטלציה הו לבדוק אחת לשנה באמצעות בדיקת נזילות טרמית, את המצב של צנרת המים. הבעיה היא שאנו לא יודעים מה המצב של מערכת האינסטלציה, היות והיא אינה נראית לעין, כי אם נמצאת מאחורי קירות או תחת הרצפות.  לכן, המלצה זו אימצו אותה הרבה בעלי דירות ובתים על מנת להיות תמיד עם האצבע על הדופק וכך, יוכלו להיות מעורים תמיד בכל מה שקורה במערכת זו, שהיא אחת מהתשתיות החשובות ביותר במבנה. אם מדובר בנזילות תת רצפתיות, חברות אינסטלציה רבות לוקחות דגימה מהמצע הרטוב הנמצא תחת המרצפות, בכדי להבין מהיכן הרטיבות. ישנן מעבדות משוכללות ומורשות מטעם מכון התקנים הישראלי.

 

לא תמיד ניתן לאבחן נזילות בעין אנושית

האמת היא שישנן נזילות שבעלי מקצוע בתחום האינסטלציה הם כה מנוסים עד שניתן יהיה גם לאבחן נזילה גלויה. הבעיה היא שלא תמיד ניתן לאבחן ללא בדיקת נזילות טרמית, היות ובדיקה זו היא מדויקת ואין היום אינסטלטור שאינו מחזיק במכשירים משוכללים ויקרים אלה, אשר גם מסייעים לו לעלות על הבעיה וגם חוסכים לו זמן וכסף.יש לציין כי זמן וכסף באמצעות מכשיר המבצע בדיקת נזילות טרמית נכון גם לגבי הלקוחות אשר זמנם נחסך בגילוי מהיר וללא שבירת קירות מיותרת שהתיקון יעלה כסף רב. בשנים האחרונות התגלו פתרונות פורצי דרך בכל הקשור לגילוי נזילות והכוונה היא לכל סוגי הנזילות. למשל אחד מהפתרונות הטכנולוגיים המפותחים הוא ע”י בדיקת נזילות טרמית, גילוי נזילות באמצעות סיבים אופטיים, גילוי נזילה בגז מיוחד, או באמצעות ציוד אקוסטי אשר באמצעותו ניתן יהיה לגלות את נזילת המים שנובעת מצנרת תת קרקעית מחוץ למבנה.  בעבר בעלי מקצוע בענף האינסטלציה, היו משתמשים עם כלי עבודה ישנים וידניים כמו: קליבות, ראצ’ט ועוד כלים המיועדים לחיתוך צנרת. היום אין צורך בשיטות שהן נחשבות לפרימיטיביות כי הדמה רצה הרבה קדימה והמציאה עבורנו בדיקת נזילות טרמית, באמצעות ציוד טכנולוגי מתקדם מאוד.יש לציין כי הרבה אנשים פונים אל חברת אינסטלציה ימי החורף, כאשר הנזילות הרבות יותר ורובן בגלל ניקוז לא מקצועי או בעיית איטום ועוד. נזילות אלה נראים במרתפים או בגגות וכן במרפסות היות ומי הגשם חודרים עמוק אם בקירות החיצוניים ובשאר אזורים שאינם מוגנים בפני הגשם.                                                                                        

אל תדחו תיקון נזילות למחר הזמינו חברת אינסטלציה עוד היום

זה הכלל החשוב ביות עבור מי שיודע כי קיים חשד לנזילות מים בביתו. הפתרון הנכון ביותר הוא להזמין מיד חברת אינסטלציה. כל יום הנזק הופך לרב יותר עד לחלחול המים ליסודות המבנה מה שעשוי לגרום לנזק וסכנה למי שגר במבנה. עובש הוא גם גורם שמסכן  בריאותית את בני הבית ולכן, חשוב לא להגיע למצב אשר בו תחושו את ריח הטחב הנגרם בגלל עובש. המטרה היא להקדים תרופה למכה באמצעות בדיקת נזילות טרמית, שהן יעילות מאוד לגילוי ותיקון התקלה. יש לשים חב כי הרכוש לא יפגע כאשר הנזילה תתפרץ ואז יהיו נזקים רבים של בעלי הבתים. ישנן כל כך הרבה סיבות לבדוק את הנזילה באמצעות בדיקת נזילות טרמית. בדיקה זו אינה אורכת זמן רב והיא אף תוכל לגלות בעיות נוספות שנמצאות במערכת המים ולא ידעתם על קיומן. בכל מקרה גילוי בזמן יהיה תמיד עדיף על פני גילוי מאוחר או אפילו במקרה הגרוע – מאוחר מדי                                                   

 יש לציין, כי לא רק סימני עובש על קירות המבנה הם סימנים של נזילת מים. גם קילופי טיח וצבע, מעידים כי קיימת נזילה של מים. יש להיות תמיד ערניים במיוחד לכל שינוי אם בחשבון המים, אם בגלל כתמים כהים או סימנים שחורים שיכולים להיראות בתקרה ובקירות של הבית וכן על המרצפות. למשל כתמים בגוון נחושת על המרצפות, מעידים כי קיימת נזילת מים.  בית תמיד מחייב תחזוקה בלתי פוסקת והתשתית החשובה ביותר היא תשתית המים. בלי מים לא נוכל לארגן אורח חיים  ביתי תקין. את מוקד הנזילה, ניתן יהיה לבדוק רק באמצעות בדיקת נזילות טרמית                                                                                   

נזילות מים הן נפוצות יותר בקרב בניינים או מבנים ישנים

הטכנולוגיה של הקמת התשתיות פעם, אינה כמו שקיימת היום. הכוונה היא לצנרת משוכללת שאינה עשויה ברזל ואינה מחלידה. זו הסיבה כי במבנים ישנים, תהיה נזילה של הצנרת בסבירות גבוהה בהרבה יותר מאשר במבנים חדישים יותר. היום באמצעות בדיקת נזילות טרמית, ניתן יהיה לגלות בדיוק מקסימאלי את מקור הנזילה ולכן, מהירות זה בדיוק שם המשחק. אם אתם חוששים למצב הצנרת, זה הזמן להזמין חברת אינסטלציה אשר מחזיקה במכשור משוכלל אשר מבצע בדיקת נזילות טרמית. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרטי התקשרות

טלפון:
072-393-6644

דוא”ל:
Israelproview@gmail.com

דילוג לתוכן