PROVIEW Leaks detection

Call now: 072-393-6644

 איתור נזילות | צילום קווי ביוב | צילום תרמי | צילום רובוטי- PROVIEW

איתור נזילות בצנרת

איתור נזילות בצנרת

איתור נזילות בצנרת מים, הינה משימה כלל לא פשוטה. נזילה יא דבר מאוד מטריד ובמקרים רבים,  היא מגיעה לפגיעה בבריאות ומיותר לציין לגבי המראה הלא אסטטי של עובש, רטיבויות בקירות וקילופי טיח וצבע. מים משמשים לנו  צרכים רבים. למים יש נטייה להגיע למקומו שונים, כאשר הם נמצאים בצנרת פגומה. איתור נזילות בצנרת, זו אינה משימה פשוטה. היום אמנם קל יותר לבצע איתור נזילות בצנרת, אבל יש למצוא חברת אינסטלציה מיומנת, אשר תוכל להגיע עם מכשור מיוחד לאיתור נזילות ותמצא את הנקודה אשר ממנה קיימת הנזילה. דבר זה, חוסך המון זמן וכסף לאנשים וכן טרחה כגון חומרי בניה בגלל שבירת קירות באזורים רבים. במקרה של איתור נזילות בצנרת עם ממצלמות תרמיות, הנזילה תאותר מיד וכן, לא יהיה צורך לשבור קירות, על מנת למצוא את הנזילה כפי שהיה נהוג לפני שנים רבות לפני ההמצאה של המצלמה התרמית, כי אם החציבה בקיר תהיה קטנה וממוקמת, הצינור הפגום יוחלף החיים יחזרו לתקנם.

 

יש לציין כי ישנם כמה סוגי צנרת אם בתוך הבית או אם מחוצה לו. למשל: צנרת של מים חמים, צנרת של מים קרים, צנרת דלוחין. על מנת לדעת היכן לבצע איתור נזילות בצנרת, יש לבצע בדיקת לחץ מים בצנרת של המים החמים. השלב השני הוא בדיקת בלון בצנרת התקינה. בנוסף, מתבצעת סריקה בצנרת המים החמים. על מנת לבדוק אם גם בצנרת המים הקרים, ישנה נזילת מים, יש לחמם את צנרת המים הקרים, כך שהמצלמה תוכל לדעת מהיכן הנזילה. על המצלמה ישנו מסך אשר מראה את אזור הנזילה בגוון כחול, כאשר הנזילה היא ממים שדלפו מהצנרת. בדרך כלל, נזילות מים קורות, כאשר הצנרת לא הותקנה באופן מקצועי או שנשחקה עם השנים. אם הבעיה היא בצנרת המים, או שמדובר בבעיה אשר משותפת לכמה שכנים, רק באמצעות איתור נזילות בצנרת, ניתן יהיה לגלות את מקורה של הנזילה.

 

סיבות רבות אשר בגללן ישנן נזילות מים גלויות וסמויות

ישנן סיבות רבות ומגוונות לדליפת מים בצנרת. לפעמים זה לא דווקא מצנרת המים, כי אם בגלל איטום לקוי בגג או בקירות החיצוניים של המבנה. נזילות אלה נראות לרוב בחורף, בימי הגשמים. גם באמצעות מצלמה תרמית, ניתן לבצע איתור נזילה ולהבין, כי המים הם לא מהצנרת עצמה, כי אם מהגג, מהמרפסת, מהמרתף וכדומה. במקרים אלה, חברת האינסטלציה תמליץ על חברת איטום אמינה, אשר תוכל לאטום את האזורים השונים שמהם ישנה הנזילה. זה בהחלט יכול להטעות, כאשר אתם בטוחים כי הנזילה היא מצנרת המים , אל למעשה, הנזילה היא בכלל מאזור הגג כאשר הזמנתם בכלל חברת אינסטלציה אשר תבצע עבורכם איתור נזילות בצנרת.

 

צנרת ישנה שכבר נשחקה עם השנים, תגרום לנזילת מים, במיוחד כאשר הצנרת היא בת למעלה מ-15שנה. גם חיבורי הצנרת, מהווים נקודת תורפה והמים עשויים למצוא את דרכם מאזור זה. גם מרזבים מהגג עוברים בבנייני מגורים לחלל הבניין המרזב למשל, יכול להיסדק ולהיסתם והמים זורמים לחלל הדירה. גם איטום לקוי במרפסות, איטום לא נכון בריצוף וכדומה, יגרמו לנזילת מים.גם נזילה מהדוד, יכולה להיראות כאילו יש דליפת מים מהצנרת, היות והדוד מוסתר לכן חברת אינסטלציה, אשר תבצע את  איתור נזילות בצנרת, תעלה מיד על הבעיה. נזילות של מים בבניין משותף, יכולות לנבוע מהשכנים ולכן, רק איתור נזילות בצנרת מים, יכול לאתר את הדירה שממנה קיימת נזילת המים. במקרה זה, ניתן יהיה להראות את הדו”ח שיצא מהמצלמה התרמית לשכן והוא זה שישלם את הנזקים שנגרמו לכם.

 

איתור נזילות בצנרת הביוב

גם שם יכולה להיות נזילה, אך הכלים של איתור נזילות בצנרת מים, יהיו שונים. ישנה מצלמה מיוחדת בעלת סיבים אופטיים, אשר ניתן יהיה להחדיר לצנרת הביוב. מצלמה זו, מחוברת למחשב נייד, כאשר אחד מאנשי צוות האינסטלציה, עוקב אחר התמונות ומגלה מהיכלן הדליפה. לעיתים נזילה בביוב, נגרמת מצינור שנשבר בגלל בלאי, או בגלל שורשי עץ אשר חדרו לצנרת הביוב. גם לזה קיים טיפול מיוחד, לאחר שמתקנים את הצמרת, כאשר יש למרוח חומר מיוחד אשר מונע מהשורשים לצמוח. יש לציין כי פתרון זה אינו לצמיתות ויש לחזור על הפעולה בכל חצי שנה לערך. ישנם אנשים שיש להם ביטוח על הנכס גם בפני נזילות מים. במראה זה, יש להפעיל את הביטוח, אשר הוא זה שישלח צוות של אינסטלטורים שהחברה עובדת מולם. יש לשים לב שמיד עם החשד שלכם לגבי נזילת מים, יש לפנות לחברת אינסטלציה מומחית, אחרת הנזק יהיה רב יותר. ישנם מכשירים נוספים של איתור נזילות בצנרת, כמו גלאי אקוסטי שהוא מכשיר עם יכולת נהדרת והמכשיר עצמו, עובד על גלאי קול. מכשיר זה מעולה לאיתור נזילות בצנרת הנמצאת מתחת לפני הקרקע. המכשיר עובד על גלי קול ויודע להשוות בין גלי הקול לעוצמה ומשמש לאיתור סדקים בצנרת תת קרקעית.

 

גילוי נזילות בצנרת באמצעות חיישן גז

ישנו חישן גז שחברות אינסטלציה משתמשות בו. חיישן זה אינו מסוכן והגז הוא ידידותי לסביבה. הגז הוא גז מימן ואינו מזיק. שימוש במכשיר זה, נעשה כאשר הצנרת היא עמוקה. בשלב הראשון, יש לשאוב את המים מהצנרת ואז מחדירים את גז המימן למערכת המים באמצעות חיישן ממוחשב. כאשר ישנה דליפה באזור מסוים של הצנרת, סימן שמשם דולפים המים והצינור יתוקן גם כלאי לחות הינו כלי משלים כך שחברת אינסטלציה משתמשת בו לאחר איתור עם המצלמה התרמית. גלאי הלחות מראה אם ישנם מים לאחר שבוצע איתור נזילות בצנרת אם ע”י מצלמה תרמית או באמצעות גלאי אקוסטי. למעשה הפעולה של גלאי הלחות הינה פשוטה למדי, הגלאי שולח אות דרך הקרמיקה או הקיר שמאחוריו ישנה הצנרת, ומראה את רמת הלחות למעשה איתור נזילות  בצנרת המים, יכולה להתבצע בכמה מכשירים משוכללים אשר חברת אינסטלציה מקצועית מחזיקה, כאשר היא יודעת באיזה סוג של מכשור של איתור נזילות בצנרת יש להשתמש.

 

הבעיה בתשתיות תת קרקעיות הן שקשה לראות את נזילת המים והאיבוד של המים יכול להגיע לשיעור של בין 10%-30%. איתור נזילות בצנרת, דורש טכנולוגיה מיוחדת, אשר מאפשר לחברות אינסטלציה, לקבוע בדיוק רב, את מקור הנזילה וחומרת הנזק בצנרת. תחום זה, ממשיך להתפתח באמצעות שימוש בטכנולוגיות, אשר מבוססות על תרמוגרפיה, אקוסטיקה, צילומי קו ביוב ועוד.בדיקה עם מד לחץ, הינה הבדיקה מהימנה ביותר. את מד הלחץ מחברים לברז מים ויש לסגור ברזים נוספים בבית. הבדיקה מראה, אם מקור הנזילה היא מאספקת המים מהצנרת או ממקום אחר. יש להזמין חברת אינסטלציה אשר מתמחה בתחום של איתור נזילות בצנרת. העיתוי חשוב והעמידה בזמנים וכן הוותק של החברה בנושא של איתור נזילות בצנרת המים או הביוב. יש לבצע השוואת מחירים, כך שכאשר תקבלו הצעת מחיר, תוכלו להשוות מול עוד חברות אינסטלציה וותיקות. שיטה זו של איתור נזילות בצנרת, נקראת גם שיטת אל הרס, כאשר הנזק הוא מינימאלי כאשר יש חצוב בקיר, כך שהחציבה תהיה קטנה ושיטת החדרת צינור חדש והוצאת הצינור הפגום, ייעשו בדיוק רב וללא נזק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרטי התקשרות

טלפון:
072-393-6644

דוא”ל:
Israelproview@gmail.com

דילוג לתוכן